Nemůžete na to přestat myslet? Šest dobrých rad, jak se konečně hnout z místa

Pořád dokola o tom přemýšlíte. Co se stalo, co bude. Situaci už jste rozebrali ze všech možných úhlů, ale pořád vám nedá spát a nejste daleko od bizarních řešení. Stojíte na místě a nevíte, co dál. Naučte se zastavit svou mysl a konečně věci řešit.

„Udělala jsem na ně dojem, nebo ne? Nemluvila jsem příliš dlouho? Mám šanci, aby mě přijali? To jsem říkat neměla. Určitě přišli na pohovor lepší.” A mohli bychom pokračovat. Situaci hodnotíte zprava a zleva, nejprve pozitivně, pak se ale začínají vkrádat výčitky a trýznění. Ať se jedná o pracovní pohovor, rande, seznámení se s novými lidmi, schůzku s klientem, rozhodnutí o čemkoliv, nemůžete se zbavit neustálého přemýšlení o dané věci. Máte v hlavě různé scénáře, co se může stát. Zároveň detailně pitváte, co už se stalo. A hodně se vyčerpáváte.

TIP NA VIDEO: Jak na stres?

Ten pocit zná asi každý. Když je pro vás nějaká situace kritická nebo důležitá, jen těžko se dokážete soustředit na něco jiného. Nic se ovšem nesmí přehánět. Přílišné přemýšlení vaší psychice nepřidává. Studie zabývající se myšlením ukázaly, že nadměrné přemýšlení zvyšuje úroveň stresu, snižuje kreativitu, zatemňuje úsudek a zbavuje člověka schopnosti rozhodovat se.

Možná jste právě dostali odpověď na to, proč vám nic nejde. Nedokážete dopsat e-mail ani vymyslet pořádnou větu, o soustředění nemluvě. Je čas zastavit ten šílený kolotoč. Existují způsoby, jak toho docílit rychle, avšak některé situace budou vyžadovat delší práci. Jak přestat neustále přemýšlet o tom samém?

TIP NA VIDEO: Mysl a spojení posílí jóga. I ve dvou