Jak být rychle v klidu ve stresové situaci? Dejte si pauzu

Vaše já by nejraději zakřičelo a prásklo dveřmi. Někdy to tak přesně dopadne. Víc byste si však přáli zůstat v klidu. Ale copak to jde, když vás situace tolik štve?  V práci, v rodině, s cizím člověkem. Každodenní stresové  situace, ve kterých chcete zůstat v klidu. Jak na to?

Pro někoho je to stres před deadlinem, pro jiného předběhnutí ve frontě, zapomenuté klíče doma a vybitý mobil, když nutně potřebujete volat. Jestliže jste jako já povahou netrpělivec, trochu cholerik a perfekcionista, výbuch emocí vás nemine, a to ani okolí. O stoickém klidu se mně i vám zdá. Zbytečně plýtváte energií, kterou byste mohli vložit jinam a vztahy s okolím by také nebyly tolik napjaté. Naštěstí s tím jde něco udělat. Dejte si červencovou challenge a učte se zůstat v klidu.

TIP NA VIDEO: Jóga vás naučí pracovat s dechem

Dejte si pauzu

A to v komunikaci se stresorem. Velmi často vás do nervového běsu dostane nějaký člověk. Poznámkou, kterou pronese, slovním útokem či svou neschopností. V momentě rozčilení si dejte pauzu, zkrátka přestaňte s tím, co děláte. Postačí pár sekund, zhluboka se 3–5krát nadechnout a na chvíli odvrátit tvář. Se zdvořilostí v hlase se omluvte a klidně si dejte pauzu nebo proneste něco v tom smyslu, že si jen odskočíte a za minutku se vrátíte. Jak budete z dohledu, zhluboka dýchejte a opakujte si uklidňující mantru: „Zvládnu to v klidu.“

Záchrana v dýchání

Přiznejte si hněv v duši i na těle

Představte si klid

Vypoťte hněv

Zapište si to