Nový rok, nové a silnější já: 5 návyků, které vám změní život

Ruku na srdce – proč se na začátku roku zatěžovat nerealistickými předsevzetími, když jejich platnost stejně vyprší s koncem ledna? Pojďte letošek pojmout jinak a zaměřte se jen na malé změny, které budou mít blahodárný účinek na vaše tělo, krásu i duši. A jejich největší výhoda? Jakmile si je jednou zažijete, už se jich nebudete chtít zbavit. A budou vás bavit.

Vyrazte cvičit do přírody

Green gym není žádným ekologickým buzzwordem, ale novou vášní, k níž si mnozí našli cestu hlavně kvůli pandemii. Dlouho zavřená fitness centra i věčná omezení sportovní nadšence vyhnala protahovat kosti do přírody. A rozhodně to nebylo na škodu.

TIP NA VIDEO: Jednoduché jógové protažení na každý den

Pohyb na čerstvém vzduchu není žádným momentálním výstřelkem, ale obrovským benefitem, ze kterého lze profitovat celý rok. V zimě si klidně dávejte jen dlouhé procházky, které spojte s jednoduchým strečinkem. A až se trochu oteplí, vyrazte posílit svaly do parku (ve spoustě z nich najdete kromě dětských prolézaček také venkovní mini posilovny), vytáhněte kolo nebo si skočte zaplavat do jezera.

Pohyb na vzduchu – a to jakéhokoli druhu – je na vzestupu nejen kvůli fyzické prospěšnosti, bahodárný účinek má totiž i na naši psychiku. Covidové dění v nás neustále rozdmýchává úzkosti a deprese, které je těžké v době nejistoty tlumit. Ale například výzkum z neurovědeckého institutu v americkém L.A. nedávno potvrdil, že lidem, kteří bojují s takzvanou postlockdownovou úzkostí, vůbec nejlépe pomohl právě pobyt v přírodě. A že podobných studií, které doloží stejný výsledek, bude přibývat, je nejspíš jasné.

Loading

Článek pokračuje na další straně. >>>