Pomůže s otoky nohou i nafouklostí: Jak provádět masáž gua sha na těle?

3 min čtení

3 min čtení

Staročínskou masážní techniku gua sha milujeme pro její pozitivní vliv na náš obličej. Stejně blahodárné účinky má ale i na jiné části těla. Jak a kde ji používat? Na vše najdete odpovědi v tomto článku.

Gua sha je kosmetický fenomén posledních let. Díky světovým popularizátorkám v čele s dánskou beauty guru Caroline Hannibal se malé kamenné destičky staly součástí našich skincare rutin, z nichž jen tak nezmizí. K jejich úspěchu totiž značně přispívá fakt, že výsledky jsou viditelné hned po první masáži – pleť je vypnutá a svěží. Z dlouhodobého hlediska pak gua sha zlepšuje pružnost pleti, umí ji projasnit, přispěje také k eliminaci drobných vrásek a podpoří prokrvení a lymfatický oběh. Obdobně blahodárné učinky pak tato technika má i na tělo. Nejenže zbaví končetiny otoků, ale pomůže též s odbouráním stresu, a dokonce zlepší i zažívání.

TIP NA VIDEO: Vyzkoušejte 11 omlazovacích cviků na obličej

Přestože je gua sha hitem současnosti, její kořeny sahají až do starověké Číny, kde ji lidé používali právě na masáž těla. Když se kdokoliv potřeboval zbavit nemoci či zánětu v těle, vzal si na pomoc kamennou či kostěnou destičku, kterou ze sebe nešvary doslova seškrabával, a zároveň stimulací v postižených místech obnovoval zaseknutou energii. Gua sha tak už ve starověku platila za klíčového pomocníka v boji proti nachlazení, chřipce a bolesti jakéhokoliv rázu. Proč tedy této její schopnosti nevyužít i dnes?

Jak se na gua sha masáž těla připravit?

Gua sha provádějte vždy v teplém prostředí, nikoliv v chladu nebo blízko klimatizace či u větráku, který přímo fouká na masírovanou oblast. Masáž zároveň nedělejte na suché pokožce – mohla by se podráždit a masáž by vás bolela. Na pomoc si vždy vezměte tělový olej nebo hutnější hydratační krém, který se v případě vsáknutí nebojte přidat dle potřeby. Jako alternativa se pak nabízí masáž ve sprše – v tom případě jako podklad použijte sprchový gel.

Masáž opakujte minimálně dvakrát týdně. Pokud ale na kůži zpozorujete červené fleky, nebo dokonce modřiny, s další procedurou počkejte, až se vše zahojí. Při samotné aplikaci pak dbejte na to, abyste destičku drželi pod úhlem 15 – 45 stupňů, nikdy ne kolmo k pokožce. Tahy dělejte vždy směrem ven (případně odspodu nahoru) a nikdy nejezděte sem a tam. Po masáži pak nezapomeňte destičku důkladně omýt. Návod, jak se o ni starat, najdete ve videu níže.

Loading

Jak vybrat správnou gua sha destičku?

Tvarů najdete na trhu nespočet. Rozhodně se ale vyplatí si připlatit a pořídit si takový model, který je určený přímo na tělo (je větší a mnohdy jej zdobí malé masážní výstupky) a zároveň je vyroben z pravého polodrahokamu – nejčastěji z křišťálu, růženínu, jadeitu nebo tygřího oka. Levnější destičky se vyrábí z pouhých náhražek a obsahují chemická barviva, která do těla rozhodně nepatří.

Výběr konkrétního tvaru pak záleží hlavně na vašich preferencích, žádný velký rozdíl v nich není. Kromě klasického podlouhlého zaobleného tvaru můžete zvolit třeba destičku ve tvaru motýlka, která je skvělá pro intenzivnější tahy v menší oblasti. Případně můžete sáhnout po alternativě v podobě kamenného hřebenu, který je ideální na masáž dolních končetin – oproti destičkám si mnohem lépe poradí s celulitidou a zajistí vám skutečně hloubkové promasírování.

Na jakých částech těla masáž provádět?

  1. Pokud cítíte, že jste dlouhodobě ve stresu, a tělo máte v neustálém napětí, pomůže gua sha masáž v oblasti hrudníku. Začněte u hrudní kosti a destičkou směřujte vždy v jedné linii směrem k podpaží. Tah provádějte na každém místě alespoň pětkrát.

  2. Masáž umí podpořit zažívání a zmírnit nafouklost. Nebojte se tedy gua sha použít i na břicho. Začněte v oblasti pod prsy a postupujte tahy směrem k bokům. Pokud by pro vás technika nebyla příjemná, klidně ji provádějte přes tenké bavlněné tričko – v takovém případě není už potřeba používat olej či krém.

  3. Gua sha může při dlouhodobé a pravidelné aplikaci zpevnit vaše paže a snížit otoky v nich. Destičku umístěte těsně nad loket a po celém obvodu dělejte tahy k ramenu. Opakujte alespoň pětkrát, ideálně desetkrát. Rozmasírovat si můžete též předloktí, jen zjemněte intenzitu tahů.

  4. Masáž pomůže také s otoky nohou. Začněte u kotníku, pohybujte se po obvodu nohy a destičku vždy táhněte až ke kolenu. Nevynechejte ani oblast podkolenních jamek, ať uvolníte tamější lymfatické uzliny. Poté se přemístěte na stehno, kde pokračujte ve stejné masáži. Tahy dokončete vždy až v oblasti třísel. Gua sha destičky, a zejména pak masážní hřeben můžou výrazně pomoci s celulitidou. Klíč k úspěchu nicméně opět leží v pravidelnosti a také intenzitě – na nohou se nebojte opravdu přitlačit, ať docílíte hloubkového promasírování a prokrvení.

    TIP: Při masírování zadní části lýtek a stehen chyťte destičku do obou rukou. Díky tomu zajístíte, že tlak bude dostatečný, a masáž tudíž skutečně účinná.

  5. Gua sha můžete též používat na plosky nohou, dlaně či krční páteř. Obyčejné tahy v jednom směru pomohou uvolnit tlak a zmírní únavu a napětí v dané oblasti.

Loading