Změna, která chutná. 10 tipů pro štíhlou linii

18. ledna 2017
Z čeho vařit, aby bylo jídlo chutné a přitom dietní? • Foto: Shutterstock

Zdravější, štíhlejší a ještě rychle? Našli jsme desítku potravin, které jsou kvalitní náhradou za ty, na něž jste zvyklí. Proč je zaměnit, vysvětluje výživová poradkyně Kristýna Kalinová. 

Potřebujete přílohu? Bílou rýži nahraďte quinou. Je to superpotravina, která obsahuje veškeré živiny včetně plnohodnotných bílkovin.

Na ochucení. Majonézu vyměňte za salsu z avokáda Avokádo je bohaté na zdravé tuky, majonéza pouze na kalorie.

Chystáte sendvič? Místo bílého chleba zkuste celozrnnou tortilu. Wrap z celozrnné tortily - placky - obsahuje více vlákniny.

Něco na chuť. Smažené bramborové hranolky za pečené zeleninové hranolky. V troubě pečené zeleninové hranolky jsou méně kalorické, obsahují více vlákniny a mají také nižší GI.

Příloha k masu? Bramborovou kaši s máslem vyměňte za kaši z vařeného květáku. Květák obsahuje mnohem méně sacharidů a má nižší glykemický index.

K těstovinám. Místo kečupu si dejte raději rajčatovou salsu. Kečup obsahuje příliš cukru a soli.

Co do dipu? Šlehačku či smetanu nahraďte řeckým jogurtem. Obsahuje méně tuku než smetana a šlehačka, navíc je dobrým zdrojem bílkovin a probiotických kultur.

Na oslazení. Bílý cukr můžete nahradit pomocí jablečného pyré. Bílý cukr obsahuje prázdné kalorie a tělu neprospívá. Jablečné pyré je přirozeně sladké, chemicky neupravené a navíc s podílem vlákniny.

Něco k pití. Ovocný džus vyměňte za vodu s čerstvým ovocem - tzv. infuzovaná voda je oproti džusu téměř bez kalorií a hlavně neobsahuje přidaný rafinovaný cukr.

Na pečení. Máslo nahraďte nastrouhaným banánem. Takto ušetříte spoustu kalorií a recept se pak může stát veganským a vhodným pro lidi trpícími laktózovou intolerancí.

Článek připravil časopis Dieta.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy