Tak trochu zavodněná? 7 kroků, díky kterým se zase budete cítit štíhle | Ženy.cz
 


Tak trochu zavodněná? 7 kroků, díky kterým se zase budete cítit štíhle

1. srpna 2021 • 06:00
  • Tak trochu zavodněná? 7 kroků, díky kterým se zase budete cítit štíhle

    Večer stoupnete na váhu a číslo vyletí nahoru, přitom se ráno cítíte skvěle, jako byste přes noc zhubla. Připadáte si někdy nafouklá a neforemná a jindy zase štíhlá, plná energie? Jestli první fáze převažuje, možná zadržujete příliš moc vody. Poradíme vám, jak se zbavit zavodnění v sedmi krocích.

    Jasné a citelné známky zavodnění poznáte snadno. Otoky na nohou a rukou, v obličeji a kolem očí nebo celulitida potrápily v průběhu života snad každou ženu, nehledě na věk či typ postavy. I bez těchto viditelných projevů se ale můžete cítit jako na houpačce. Nedaří se vám zhubnout, jednou máte uvnitř pocit balonu plného vody, pak balon záhadně splaskne, ale netušíte, čím to přesně je. 

    Viníků může být hned několik. Špatná životospráva a nedostatek pohybu, antidepresiva, hormonální antikoncepce nebo léky na vysoký tlak, hodně průmyslově zpracovaných potravin se spoustou cukru nebo soli v jídelníčku a další. Jedna nebo více z těchto příčin způsobuje, že se ráno budíte s oteklýma očima, přes den míváte i po sebemenším jídle pocit, že se nevejdete do džínů, nebo máte nafouklé břicho. Nadměrné zadržování vody v těle nemusí být jen problém našeho dobrého pocitu a krásy, ale může naznačovat také vážnější potíže s ledvinami, lymfatickým systémem nebo krevním tlakem. Proto pokud u vás tento problém přetrvává už delší dobu, zajděte raději k lékaři.

    Jak se ujistit, že opravdu zadržujete vodu?

    *Přestože se snažíte, dodržujete zásady zdravého životního stylu, vaše hmotnost stále kolísá.

    *Pozorujete na sobě otoky, celulitidu, cítíte se nafouklá.

    *Pijete celkem dost tekutin, ale návštěva toalety je málo častá.

    *Nejpřesněji to však zjistíte u lékaře nebo jiného odborníka měřením množství vody v těle na speciální váze.

    Jak na odvodnění v sedmi krocích zjistíte v následujících kapitolách. >>>

  • 1/ Lymfatická masáž

    Tajemný lymfatický systém má řadu funkcí, ale většinou o něm mluvíme až při vážnějším onemocnění. Přetížený lymfatický systém nemůže pracovat na 100ň% a ovlivňuje mnoho zdravotních potíží. K jeho ošetření a zprůchodnění se využívají lymfatické masáže. Na masáž si vyberte kvalifikovaného maséra a nechte si ji zopakovat vícekrát. Pomůže nejen k lepšímu proudění mízy, ale také k celkovému uvolnění organismu a zmírnění stresu.

  • 2/ Dýchání a pohyb

    Hluboké dýchání dokáže pomocí rozpínání plic a bránice vyvíjet tlak na lymfatické cévy a tím je uvolňovat. Pro lymfatický systém je také výhodný jakýkoli pohyb. Největší službu mu udělá cvičení, při kterém se můžete soustředit právě na hluboký nádech a výdech, jako je jóga a další lehčí aerobní aktivity.

  • 3/ Sauna a efektivní sprchování

    Zatímco teplo naše cévy rozšiřuje, chlad způsobuje jejich smrštění. Střídáním docílíte lepšího rozproudění mízy i krve. Dopřejte si saunu s následnou studenou koupelí nebo ve sprše střídejte teplou a studenou vodu. Pomůže také hrubší houba nebo kartáč, kterým masírujte kůži směrem od konce končetin ke středu těla. Tento způsob umývání, popřípadě také různé peelingy, se doporučují i v případě, že se chcete zbavit pomerančové kůže.

  • 4/ Pitný režim

    Selský rozum radí vyřešit nadbytek vody tím, že tělu žádnou další nedodáme. To je ale velká chyba, protože organismus ji pak bude naopak ještě více zadržovat. Ideální je pít 30 až 45 ml vody nebo slabého čaje na 1 kg tělesné hmotnosti. Mezi bylinky se schopností odvodňovat patří třeba jitrocel, kopřiva, přeslička nebo brusinky. Nápoje na den si můžete odměřit a natočit do láhve nebo více láhví, abyste nemuseli během dne počítat vypité skleničky.

  • 5/ Minerály

    Na hospodaření s vodou v našem těle mají vliv především hořčík, vápník a draslík. Významným zdrojem hořčíku jsou listová zelenina, ořechy, hořká čokoláda, datle nebo sušené meruňky. Vápník dokážeme nejlépe využít z mléčných výrobků, ale dobrým zdrojem jsou také mořské řasy. Nejznámějším zdrojem draslíku je bezesporu banán, ale ještě lepší jsou bílé fazole, špenát, avokádo, brambory, sušené ovoce, losos nebo jogurty. Kromě potravin můžete samozřejmě využít i doplňky stravy s obsahem těchto minerálů. Nezapomeňte ani na vitaminy skupiny B, nejlépe celý B komplex.

  • 6/ Sůl a sodík

    Nadbytek soli způsobuje zadržování vody v těle. Kromě samotného přisolování se vyhněte také různým polotovarům, uzeninám, dochucovacím omáčkám, potravinám ve slaném nálevu a soleným pochutinám. Pozor si dejte i na některé minerální vody, které obsahují hodně sodíku a měli bychom je střídat s jinými druhy.

  • 7/ Cukry

    Zase ty cukry. Přehnaná a pravidelná konzumace jednoduchých cukrů může také zapříčinit zvýšení podílu vody v těle. Vybírejte raději komplexní sacharidy - tedy celozrnné výrobky, ořechy a semena, zeleninu. Sáhněte po té s vysokým obsahem vody, jako je salátová okurka, cuketa, rajčata, dokonce i celer. Pryč naopak se slazenými nápoji a nadbytečnými sladkostmi. Je toho až přespříliš? Vyberte si pro dnešek jenom jednu až dvě věci, kterými své odvodňování podpoříte.

    Další skvělé články najdete v novém vydání časopisu Dieta. Kupte si ho v naší on-line trafice iKiosek.cz! Dnes objednáte, zítra už ho máte ve schránce. A doprava je zdarma.
    Dieta 08/2021 Dieta 08/2021 Autor: Lucie Robinson

Autor: Marie Makovská
Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy