Tak trochu zavodněná? 7 kroků, díky kterým se zase budete cítit štíhle

Večer stoupnete na váhu a číslo vyletí nahoru, přitom se ráno cítíte skvěle, jako byste přes noc zhubla. Připadáte si někdy nafouklá a neforemná a jindy zase štíhlá, plná energie? Jestli první fáze převažuje, možná zadržujete příliš moc vody. Poradíme vám, jak se zbavit zavodnění v sedmi krocích.

Jasné a citelné známky zavodnění poznáte snadno. Otoky na nohou a rukou, v obličeji a kolem očí nebo celulitida potrápily v průběhu života snad každou ženu, nehledě na věk či typ postavy. I bez těchto viditelných projevů se ale můžete cítit jako na houpačce. Nedaří se vám zhubnout, jednou máte uvnitř pocit balonu plného vody, pak balon záhadně splaskne, ale netušíte, čím to přesně je.

Viníků může být hned několik. Špatná životospráva a nedostatek pohybu, antidepresiva, hormonální antikoncepce nebo léky na vysoký tlak, hodně průmyslově zpracovaných potravin se spoustou cukru nebo soli v jídelníčku a další. Jedna nebo více z těchto příčin způsobuje, že se ráno budíte s oteklýma očima, přes den míváte i po sebemenším jídle pocit, že se nevejdete do džínů, nebo máte nafouklé břicho. Nadměrné zadržování vody v těle nemusí být jen problém našeho dobrého pocitu a krásy, ale může naznačovat také vážnější potíže s ledvinami, lymfatickým systémem nebo krevním tlakem. Proto pokud u vás tento problém přetrvává už delší dobu, zajděte raději k lékaři.

Jak se ujistit, že opravdu zadržujete vodu?

*Přestože se snažíte, dodržujete zásady zdravého životního stylu, vaše hmotnost stále kolísá.

*Pozorujete na sobě otoky, celulitidu, cítíte se nafouklá.

*Pijete celkem dost tekutin, ale návštěva toalety je málo častá.

*Nejpřesněji to však zjistíte u lékaře nebo jiného odborníka měřením množství vody v těle na speciální váze.

Jak na odvodnění v sedmi krocích zjistíte v následujících kapitolách. >>>