Začínáte se cvičením? Pozor na správnou intenzitu tréninku | Ženy.cz
 

Začínáte se cvičením? Pozor na správnou intenzitu tréninku

10. dubna 2019
Začínáte se cvičením? Pozor na správnou intenzitu tréninku
• Foto: iStock.com

Jednou z častých chyb v hubnoucím procesu je, že sportujeme až příliš. Hubnoucí člověk si myslí, že pokud pořádně mákne, kila půjdou dolů raz dva. A k tomu si samozřejmě ubere jídlo. Takže místo hubnutí tuků ubývají svaly a vzhledem k tomu, že tělo nemá dostatek energie, ukládá tuky, aby mělo z čeho brát zásoby. Místo hubnutí se tak může stát, že při namáhavém či náročném sportování ještě přiberete. Proto zapomeňte na spinning, zumbu či podobné sporty, u kterých je důležité mít dobrou fyzičku, aby vše fungovalo tak, jak má. 

Pokud jste se doteď příliš nehýbali, začněte opravdu zlehka. I patnáctiminutové cvičení je lepší než žádné. Je ovšem potřeba věnovat se mu několikrát týdně a postupně jeho délku navyšovat. Proč je lepší začít trénovat zvolna?

Budete silnější

Podle vědců z Kansaské univerzity stačí u úplných začátečníků 15 minut týdně. Už takhle krátký trénink dokáže o něco málo zlepšit stav vaší tělesné schránky. A máte navíc mnohem větší šanci, že u pohybu vydržíte, než ti, kteří si už od začátku stanovují příliš velké, nerealistické cíle.

Zbavíte se tuku v oblasti břicha

Jedna australská studie ukázala, že ženy, které absolvovaly třikrát týdně intenzivní dvacetiminutový trénink (po dobu 15 týdnů), zhubly více v oblasti břicha než ty, které cvičily 40 minut při nižší intenzitě.

Lépe vytrváte

Podle magazínu Obesity máte v případě, že považuje trénink za příliš tvrdý, menší šanci zhubnout. Důvod je prostý. Když máte cvičení spojené s negativními pocity, je větší pravděpodobnost, že se na něj vykašlete.

Zbavíte se vzteku

Bylo potvrzeno, že i krátké tréninky (10–20 minut) dokážou zlepšit náladu. Cvičení zvyšuje hladinu serotoninu, hormonu, který zařídí, že se budete cítit skvěle, a zároveň zklidní srdeční tep, sníží krevní tlak a hladinu stresových hormonů.

Zlepšíte si zdraví

Přestože se to zdá neuvěřitelné, každá trocha pohybu navíc vám v budoucnu ochrání kosti a srdce. Podle výzkumů už desetiminutové intenzivní cvičení třikrát týdně dokáže zlepšit strukturu ženských kostí a snížit riziko jejich řídnutí v pozdějším věku. Výzkumný tým z Harvardu navíc potvrdil, že třicetiminutové posilování omezí riziko vzniku infarktu až o 23 %.

Zajímá vás, jak zdravě zhubnout a znovu nenabrat? Čtěte náš speciál Jak zhubnout.

Pokud se chystáte běhat, mrkněte na náš speciál Běhání.

Chcete-li se přihlásit na nějaký závod, podívejte se na Superlife.

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!