Madla lásky: Zhubněte podle typu postavy. Komu pomůže omezit tuky a komu sacharidy?

21. března 2018
• Foto: Istock.com

V mnoha kulturách se velké boky považují za znak krásy a plodnosti. Jestli to vidíte jinak a chcete obvod kolem boků přeci jenom zmenšit, posviťte si ve svém jídelníčku na sacharidy. A ze sportů vyberte takový, který není zaměřený pouze na vaši problémovou zónu, ale na celé tělo.

Ženy, které přibírají na bocích, by se daly rozdělit do dvou skupin. Ty s postavou typu jablko, které kromě velkých boků většinou řeší i břicho, a ty s postavou hruška. Těm se tuk ukládá spíše v dolní části boků a k tomu na stehnech a hýždích. 

Jak zhubnout boky a břicho? Hlídejte si sacharidy

Pokud se vám tuk ukládá v oblasti břicha, zařaďte do jídelníčku víc zdravých tuků a zároveň méně sacharidů. Skvělé jsou pro vás ořechy, avokádo a panenský olivový olej, které prospívají srdci a zároveň podporují proces spalování.

A když už sacharidy, pak takové, které obsahují vlákninu! Tyto požadavky splňují například luštěniny, obiloviny a celozrnné pečivo, ovoce nebo zelenina. Vláknina je pro postavy typu jablko klíčová, protože působí jako čistička střev, pomáhá uvolňovat energii pozvolna, nezvyšuje hladinu cukru v krvi a snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

Cviky na hubnutí boků a břicha

Ani v tomhle případě nemůže chybět správně namíchaný mix pohybových aktivit. Měly by to být zhruba tři čtyřicetiminutové seance aerobního cvičení týdně  například plavání, běhu nebo jízdy na kole. Přispějete tak k posílení nohou a vybalancování dolní a horní půlky těla. K vytvarování postavy vám skvěle pomůže cvičení, které posiluje mimo jiné i střed těla, například pilates nebo powerjóga. Ideální frekvence pro doplňková cvičení je dvakrát týdně.

Jídelníček

Snídaně: 1 míchané vejce s 1 šálkem špenátu a 2 lžícemi strouhané mozzarelly, 1 plátek šunky, 1 celozrnný toast

Svačina 1 jablko a 1 šálek bílého jogurtu

Oběd: Salát: 2 šálky míchané zeleniny, 1 rajče, vařená kuřecí prsa, 1 vejce natvrdo, 1 avokádo, 1 lžíce nízkotučného sýra feta se dvěma lžícemi italského dresinku a 6 celozrnnými krekry

Svačina: 1 hruška a kousek sýra (korbáčik)

Večeře: 1 grilovaný steak ze svíčkové marinovaný ve lžíci sójové omáčky a pomerančového džusu, 1 pečená brambora se lžící light zakysané smetany s pažitkou, 1 hrnek brokolice vařené v páře

Dezert: 1 šálek jogurtu se lžící ovesných vloček a 1 kiwi

Jak zhubnout boky a zadek? Omezte tuky!

Podle některých teorií totiž slouží tuky v oblasti boků a stehen jako rezervy energie na těhotenství a kojení. Klíčem k hubnutí je snížení příjmu „nezdravých“ tuků, mezi které patří především ztužené tuky nacházející se například ve smažených jídlech či sušenkách. Z nich si totiž organismus vytváří tukové zásoby velmi lehce, zatímco skladování přijatých sacharidů a bílkovin stojí tělo víc vydané energie. „Hrušky“ by se měly soustředit na celozrnné pečivo, luštěniny, kuřecí a rybí maso.

Cviky na štíhlejší boky a zadek

Oblé boky zeštíhlíte hlavně díky aerobním aktivitám, při kterých trénujete spodní část těla – jako je například běh nebo jízda na kole. Naordinujte si je třikrát týdně po dobu nejméně třiceti minut a dvakrát je doplňte posilovacím cvičením. V posilovně se zaměřte hlavně na horní část těla. Vyvážíte tak hruškovitý tvar těla s „těžkým spodkem“.

Jednoduchý posilovací cvik na boky, který se dá dělat třeba u televize, to je úklon s činkou nebo PET lahví. Zátěž si dejte do jedné ruky a ukloňte se tak, aby ruka klesala podél těla. Dejte si 30 úklonů na každou stranu a pokračovat můžete dalším účinným cvikem. Lehněte si na bok, opřete se o předloktí a odlepte bok od země tak, aby bylo tělo v jedné přímce. Zpevněte celý střed těla, jinak posilování nebude mít takový efekt. Opakujte 3x na každou stranu a nenechte se odradit tím, že v této pozici ze začátku vydržíte jen pár sekund.

Jídelníček

Snídaně: 1 balíček ovesné kaše, 1 střední banán, 1 šálek džusu

Svačina: 6 pšeničných krekrů, mozzarella

Oběd: Sendvič ze dvou krajíčků celozrnného chleba se lžičkou light majonézy, 1 plátek rostbífu, 1 plátek nízkotučného sýra, listový salát a rajče, 5 baby karotek, 10 celerových paliček, 1 šálek hroznového vína

Svačina: 1 šálek bílého jogurtu, 1 jablko

Večeře: Vykostěná grilovaná kuřecí prsa s omáčkou s 1 šálkem černých fazolí a 1 šálkem čerstvých krájených rajčat, 1 šálek zelených salátů a 2 lžíce strouhaného nízkotučného sýra se lžící nízkotučného dresinku, 1 šálek zelených fazolek vařených v páře, 1 celozrnný rohlík

Dezert: 1 čokoládový pudink bez cukru

Tip: Jablečný ocet na hubnutí

Ať už je vaše postava jakákoli, ve vašem jídelníčku samozřejmě nesmí chybět kvalitní bílkoviny a zdravé tuky, třeba v podobě panenského olivového oleje, který přidáte do salátu. Mimochodem, do zálivky dejte i jablečný ocet, který zlepšuje zpracování tuků a snižuje hladinu cukru v krvi. Takže pomáhá při hubnutí (i když spoléhat se jenom na něj logicky nemůžeme) a navíc je prevencí proti cukrovce.

Zumba: Až 500 kalorií za hodinu

A poslední rada: Na tuk na bocích nevyzrajete tak, že se zaměříte jenom na tyto problémové partie. Tuk totiž odchází z celého těla a to, kde zhubneme jako první, je dané geneticky. Často shazujeme nejdříve tam, kde nechceme, a faldíky, které nás trápí, jdou až jako poslední. 2 až 3x týdně si proto naordinujte nejméně půlhodinu zaměřenou na celkové spalování. Pokud rádi tančíte, zkuste zumbu, při níž spálíte až 500 kalorií za hodinu. A k tomu přidejte posilování (2x týdně, smysl má i pouhých 15 minut v kuse).

Základní informaci o tom, jestli máte nadváhu, vám dá naše BMI kalkulačka.

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p