Jak vrátit vášeň a chuť se milovat do vztahu? Pomůže vůně, jóga nebo hry | Ženy.cz
 


Jak vrátit vášeň a chuť se milovat do vztahu? Pomůže vůně, jóga nebo hry

11. března 2021 • 06:00
Jak navrátit chuť k milování?
Jak navrátit chuť k milování? • Foto: iStock.com

Jste doma a máte na sebe mnohem více času. Ačkoliv by se mohlo zdát, že současná situace postelovým radovánkám nahrává, opak může být pravdou. Mnohé z nás jsou ve stresu, chvilka bez dětí neexistuje a minimum zážitků nepřináší do vztahu svěžest. Chuť se milovat klesá. Co s tím?

Knížka, Netflix, rovnou spát, nebo sex? Byly doby, kdy zvítězilo to poslední, ale délkou vztahu, současnou pandemickou situací a přemírou stresu se uchylujeme k prvním třem. Z tepláků do krajkového spodního prádla se nám nechce, raději toužíme po klidu. Najednou se nám na partnerovy návrhy chce spíš odpovědět „dnes ne“. Jenže dobře víme, že přemíra NE může ve vztahu nadělat víc škody než užitku. Hlavně v posteli. Moudře se tedy uchylujeme k láskyplným taktikám, mezi které už dávno nepatří výmluvy na bolest hlavy. „Zavři oči a mysli na Anglii,“ doporučovaly v případě nechuti (i chuti) k sexu viktoriánské matky. Dnes si můžeme užívat bez zábran a s očima dokořán, ale co když se nám zrovna nechce? Problém ale může nastat i u partnera, který by se dříve miloval nejraději každý den. Návrhy na milostné hrátky nepřicházejí, a když si jdete večer lehnout, on ještě zběsile ťuká do počítače. Naštěstí existují způsoby, jak do vztahu navrátit chuť na milování a znovu si užívat radost ze sexu.

Než řeknete ne

Že není potřeba házet ručník do ringu (a do postele), potvrzuje i Vojtěch Sláma, majitel sexshopu Yoo.cz: „Než řeknete ne, zkuste se zaměřit na zkvalitnění prožitku nebo na něco mimořádného. Třeba by vás navnadila vana s koupelovou bombou obsahující vibrační patronu. Nemusíte hned říkat ano, ale může být zajímavou předehrou se podívat na nabídku hraček pro dospělé a společně popřemýšlet, jaká by vás pobavila.“ Komunikovat v páru společně i o těch méně příjemných věcech je kromě erotických hraček a stimulantů ta nejdůležitější součást sexu. Nic se ale nesmí lámat přes koleno. „ Pokud žena na sex nemá náladu a chuť, neměla by se do něj nutit ani sama, ani by ji neměl tlačit partner. Mohl by se jí časem zošklivit. Je to jako s koprovkou. Pokud ji někdo miluje, nemůže se jí přejíst. Ale když ji bude neustále nutit někomu, kdo ji rád nemá, neudělá to dobrotu. Jednou, možná dvakrát ji sníte, abyste udělala partnerovi radost, ale pak se jí přejíte a už ji nikdy nebudete chtít vidět. Partner by to měl pochopit a do sexu druhého nenutit. Sexuologové sexuálně výkonnějšímu partnerovi radí, aby využil přebytek energie k masturbaci. Tím uspokojí svůj sexuální pud, opadne jeho nervozita a nastane kýžený domácí klid,“ doporučuje sexuolog MUDr. Marek Broul.

Vyřešte stres. Co nejdřív!

Stres bývá velkým tlumičem vášně. Neustále zaměstnává mysl, udržuje nás v napětí a nejsme schopni se uvolnit. Kolikrát i během milování propadáme spectatoringu, kdy se nám v hlavě místo příjemných prožitků honí, co vše musíme zvládnout. Pro partnerský vztah, ale i nás samotné je dobré se ho co nejdříve zbavit. Pomocí různých technik najít alespoň částečnou životní rovnováhu a stres se naučit lépe zvládat. „ Chronický stres je spojený s řadou zdravotních problémů, snižuje naši imunitu i sexuální libido. Jakmile však vyřešíte situace, které jsou pro vás dlouhodobě nejvíce stresující, uvidíte, že se vrátí nejen chuť na sex, ale budete se cítit celkově mnohem více fit,“ tvrdí zakladatelka a instruktorka pražských Domů Jógy Věra Vojtěchová. Nejprve změňte běžné maličkosti. Osvědčené jsou různé dechové techniky, které můžete provádět kdekoliv a kdykoliv. „Pokud s vámi zrovna lomcuje stres, začněte zhluboka dýchat. Dokonce i lidová rčení často doporučují problémy rozdýchat a má to své opodstatnění,“ říká Věra Vojtěchová. Stejně tak může v napjaté situaci pomoct, když si najdete chvilku o samotě a pustíte si oblíbenou skladbu. Poslech hudby dokáže změnit chemické pochody v těle a podpořit pocit klidu a pohody. Odolnost vůči stresu a pevnější zdraví si vybudujete i pravidelnými procházkami na čerstvém vzduchu, případně se obklopte zvířaty. Ta vyvolávají silné emoce a pobyt v jejich přítomnosti funguje jako relaxační a léčebný způsob, jak se zbavit stresu. Pokud vás však stres trápí dlouhodobě, je na místě nasadit těžší kalibr a začít se své mysli věnovat s větší intenzitou a pravidelností.

Libido i ženské sebevědomí zvýší hormonální jóga

Se zvýšením libida pomáhá zejména hormonální jóga, která se podílí i na zvýšení ženského sebevědomí. „Hormonální jóga dokáže vzbudit pocit, že být ženou je radost. Mimo to zvyšuje vitalitu, vášeň a probouzí zdravou sexualitu,“ tvrdí Jitka Sedlářová a doporučuje on-line kurzy hormonální jógy a posílení pánevního dna. „Kurz pomáhá řešit hormonální nerovnováhu či potíže související s pánevním dnem a s nimi spojené zdravotní komplikace, jako jsou bolestivá menstruace, neplodnost či nespavost a deprese. Pokud dojde vlivem praktikování speciální sestavy ke zlepšení postavení pánve, posílení pánevního dna a prokrvení všech orgánů uložených v malé pánvi, často dojde i k intenzivnějšímu prožívání hezkých chvil. Mnohé z našich klientek už po absolvování úvodního víkendového kurzu vnímají výrazné pozitivní změny právě na poli intimního života, a to zejména u žen ve středním a vyšším věku,“ tvrdí Jitka Sedlářová.

Zaměřte se na jídelníček

Kromě dlouhodobého stresu ovlivňuje touhu na sex i náš způsob stravování. Negativní dopad na libido mají extrémní diety nebo příliš rychlé hubnutí, proto hubněte raději pomaleji. Pozor dejte i na přejídání, obzvlášť nezdravými potravinami. Zařaďte do jídelníčku dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám, nezdravým sladkostem a pijte neslazené nápoje. Pozor si dejte i na zvýšenou konzumaci alkoholu a kouření, které jsou rizikovými faktory ve vztahu ke snížení sexuálních funkcí. Ze zahraničních studií vychází například to, že některé z obézních žen i mužů trpí sexuální dysfunkcí – nejčastěji se jedná o poruchy erekce, snížené libido a bolest při sexu. 

   

Kromě vyváženě sestaveného jídelníčku můžete vyzkoušet i potraviny, o kterých se traduje, že zvyšují sexuální apetit. Patří mezi ně kakao a čokoláda,  pozitivně působí na zdravý sexuální apetit i lesní plody, dále brokolice či zázvor, který pomáhá rozproudit krev v těle, zejména v pánevní oblasti. Věra Vojtěchová však dodává, že i když mohou výše zmiňované potraviny pomoci k lepšímu sexu, základem správného fungování organismu by měl být vždy zdravý životní styl.

Nastartujte sexuální energii i vůněmi

Madame de Pompadour prý také bojovala s nerovnoměrným rozložením sexuálního apetitu. Bohužel, v době Ludvíka XV. byly jako stimulanty doporučovány ústřice, šampaňské a nebezpečné španělské mušky, ze kterých se jí dělalo špatně od žaludku. Jestli přemýšlíte o prostředku, po kterém nepřiberete v pase, zkuste parfém s feromony. Známou kolínskou vašeho drahého trochu opepří a pro vás bude nově vonící muž lákavější. Vůně využívejte i prostřednictvím masážních olejů, které mohou posloužit k milostné předehře. Zapálená voňavá svíčka nepřináší jen romantickou atmosféru, ale vhodně zvolenou vůní vás i eroticky naladí. Santalové dřevo zvyšuje sexuální vnímavost, šalvěj zbavuje únavy a působí jako afrodiziakum. Na milování připraví mysl i jalovec, jasmín, levandule nebo růže. S vůněmi to však nepřehánějte, postačí jen chvilka a troška.

Podívejte se na video o jak na toleranci a respekt ve vztahu.

Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy