Jak zhubnout 5 kilo. Jednoduché a ověřené tipy, se kterými můžete začít hned! | Ženy.cz
 


Pět rad a pět kilo dole. Jednoduché a ověřené tipy, se kterými můžete začít hned!

6. srpna 2019
  • Pět rad a pět kilo dole. Jednoduché a ověřené tipy, se kterými můžete začít hned!

    Přemýšlíte o tom, že byste chtěli o pár kilo snížit svoji váhu – ať už kvůli zdraví, nebo kvůli lepšímu pocitu v letním oblečení? Pokud jste až doteď spoléhali na nějaké diety, možná jste se dočkali akorát tak jojo efektu a nechuti se do toho pouštět znovu. Přitom je ale mnohem efektivnější se na diety vykašlat a změnit jen pár maličkostí, ovšem ideálně natrvalo. Jsou to drobnosti, ale na váhu a zdraví mají zásadní vliv. Které to jsou?

    Nevynechávejte jídla

    Stále více odborných studií ukazuje, že není ani tak důležité, kolikrát denně jíte. Každému vyhovuje jiná velikost porce i jiná délka pauzy mezi jídly. Důležité je, aby váš jídelníček obsahoval všechny složky potravy (tedy bílkoviny, komplexní sacharidy i zdravé tuky) a hlavně abyste jedli pravidelně. Tělo si totiž zvykne, kdy dostane svoji dávku energie, a tu se naučí efektivně rozložit do dalšího jídla. Pokud ale jednou jíte po dvou hodinách a jindy vynecháte svačinu a myslíte si, že tím vlastně zhubnete, tělo je zmatené a naučí se jediné – dělat si zásoby na chvíle hladovění. A tak ukládá a ukládá a vy se divíte, jak je možné, že nejíte, a ručička na vaší váze stoupá ke stále vyšším hodnotám.

  • Jezte zdravě

    Možná řešíte, že nechcete kosmetiku s konzervanty nebo silikony. Zamysleli jste se ale nad tím, kolik zbytečných složek mají některé potraviny? A právě ty často stojí za tím, proč vaše tělo nedokáže dosáhnout optimální váhy. Kupujte a jezte proto potraviny, které jsou čerstvé. Zapomeňte na paštiky, instantní polévky, konzervy a různá dochucovadla. Používejte přírodní koření, ideálně třeba červené chilli papričky, černý pepř, kurkumu, skořici, česnek a zázvor. Právě tyto potraviny a koření mají pozitivní vliv na rychlost vašeho metabolismu.

  • Choďte

    Aby váš metabolismus rychleji spaloval, nezapomínejte se hýbat. Tělo s vyšším podílem svalové hmoty spálí více energie i v klidu. V ideálním případě je vhodné kombinovat cvičení, které vede k růstu svalů (posilování), s pohybem ve vyšším tempu, který zlepší kondici vašeho srdce a oběhového systému.

    Takové cvičení se ale nemusí odehrávat jen ve fitku. Každý pohyb se počítá. Začněte třeba tím, že půjdete část cesty domů z práce pěšky. Zajděte si zaplavat, na brusle, pusťte se do běhání. A pak už je párkrát za týden zkuste pár cviků s vlastní vahou, jako jsou dřepy, výpady nebo cviky ve vzporu na posílení středu těla. To bude úplně stačit a uvidíte, jak kila půjdou dolů sama!

  • Spěte

    Překvapeni? Spojoval se vám spánek spíše s leností a kily navíc? Opak je pravdou. Během spánku tělo produkuje hormon leptin, který přispívá k pocitu zasycení. Nemáte-li ho dost, bude vás nejspíše honit druhý den mlsná. Nedostatek spánku navíc zpomalí váš metabolismus a z toho důvodu můžete dokonce přibírat. Nedostatek spánku navíc zvyšuje krevní tlak a zvyšuje riziko rozvoje chorob, jako je cukrovka.

    Se spánkem to ale na druhou stranu ani nepřehánějte. Když je ho příliš, rovněž byste kvůli němu mohli přibírat. Ideální doba je mezi 7 a 9 hodinami.

  • Nesportujte hladoví

    Možná máte pocit, že čím hladovější budete cvičit, tím více zhubnete. Opak je ale pravdou. Pokud budete hladovět, sáhnete si při tréninku do nouzových zásob. A pokud jste ještě ke všemu začátečník, můžete si hravě přivodit nevolnost a slabost, budete unavení a po tréninku pak zpravidla sníte mnohem více. Chcete-li hubnout, jezte asi 1,5 hodiny až 2 hodiny před cvičením.

    Jídlo by nemělo být příliš tučné a sladké ani bohaté na bílkoviny. Volte raději sacharidy, které vaše tělo připraví na zátěž a zároveň se rychle stráví. Ideální je ovoce s nižším glykemickým indexem, jako je například jablko, hruška, grep či jahody. Další vhodnou volbou může být i plátek rýžového chlebíčku se slabou vrstvou medu.

Autor: Pavla Skurovcová
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!