Hubneme do plavek: Šárka občas musí cvičit pomaleji, než byla zvyklá

21. června 2018
Hubneme do plavek: Šárka občas musí cvičit pomaleji, než byla zvyklá
• Foto: Lucie Robinson

„Myslím, že mi to docela jde. Hlavně mě to baví. Taky vidím výsledky, takže o to lepší to pro mě je. Cítím se dobře. Občas je toho trénování už hodně, tak si dám pauzičku, ale pak se zase jede dál,“ líčí nadšeně Šárka a pokračuje popisem svého aktuálního sportovního režimu.

„Momentálně cvičím 4x týdně, více pohybu mi nebylo doporučeno, dokud se nedostanu na dostatečný denní příjem potravy. Zatím mám totiž stále větší výdej než příjem. Konkrétně cvičím v pondělí, úterý, čtvrtek a neděli. V pondělí mám kruhový trénink v posilovně. V úterý a čtvrtek pádluji, vesluji a k tomu mám posilovnu. Ve čtvrtek chodím ještě hrát florbal, ale to jen když časově stíhám. A v neděli chodím posilovat a plavat, to mám jako relax a za odměnu si pak dávám vířivku a saunu,“ směje se.

„Baví mě, že vidím výsledky. Cvičím a trénuji od svých 10 let, takže mi pohyb není vůbec cizí, ale očividně to chtělo pořádnou změnu a vystoupit ze zaběhnutých kolejí. Trénuji jinak a je to znát jak na technice cvičení, tak dokonce i na kondici, která se mi výrazně zlepšila. Pohyb mě baví, sport mě baví, motivaci tedy nemusím moc hledat. Občas se mi na trénink samozřejmě nechce, ale vím, jak dobrý pocit mám po cvičení, takže tolik přemlouvání dokopat se na trénink mě to nestojí,“ pochvaluje si spokojeně Šárka.

Je tedy vůbec něco, s čím si, pokud jde o pohybový plán, neví rady? „Absolutně nezvládám cvičit ráno před prací. Obecně jsem spíše noční tvor a odmalička jsem naučená cvičit odpoledne a večer, proto je pro mě ranní vstávání za trest a ráno cvičit nezvládám,“ vysvětluje na závěr.

Jak to vidí Vít Živný:

Šárka jako aktivní sportovkyně musela ze začátku hlavně trochu podřadit, aby se při svých současných pohybových aktivitách dostala na požadovanou intenzitu. Trochu ji zlobí bolavá kolena, a proto není vhodný běh, takže jsme jako hlavní kardio aktivitu zvolili cyklotrenažer. Bylo důležité změnit charakter pohybu oproti veslování, na které je zvyklá, aby tělo dostalo nový impulz. Hodně jsme se zaměřili na tělesné jádro, které Šárce pomůže ve stabilizaci dřívějšího problému – posunu obratle.

Doporučené cviky:

1) Plank + zvedání ruky – pravá/levá 20x

2) Podřep + zdvih nohy – pravá/levá 20x

3) Horolezec – 30 sekund (přeskoky nohou ve vzporu)

JAK TO VIDÍ ŠÁRKA?

Jak zvládám svá pohybová omezení?

„Mám posunutý obratel, a tak spousta pohybů není úplně ideální pro mé zdraví. Každopádně fyzioterapeutka mi řekla, co nesmím, a taky ukázala, co dělat, když náhodou to, co nesmím, dělám. Trenér mě zase naučil, jak se zpevnit a správně držet tělo při pohybu, abych si náhodou neubližovala. Takže záda mě už nebolí a v podstatě nevím, že mi něco je.“

Jak se nový pohybový plán liší od toho původního?

„Liší se hlavně v intenzitě cvičení. Hlídám si tepovou frekvenci, která je nižší, než jsem byla zvyklá, proto občas musím mezi cviky mít delší pauzu, nebo cvičím pomaleji, abych se na ní udržela.“

Věk: 30 let
Výška: 181 cm
Váha: 112 kg
Zaměstnání: grafička
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

720p 360p