#fitspiration Sportujete kvůli lajkům, nebo kvůli sobě?

1. června 2018
#fitspiration Sportujete kvůli lajkům, nebo kvůli sobě?
Podívejte, co umím • Foto: iStock.com

Všichni v kanceláři sportují, většinou běhají nebo cvičí jógu. Abyste zapadla a vaše posty na Facebooku či Instagramu měly tu správnou šťávu, půjdete do toho také. Koupíte si stylové tenisky, jenže vás ten běh vlastně dost nudí a unavuje. Mnohem víc vás baví pinkat si volejbal s kámošema, jenže ten nevypadá rozhodně tak sexy. Přemýšlela jste o tom někdy? Sportujete kvůli pohybu, nebo imagi?

Sport se na sociálních sítích vyjímá tak dobře. Můžete sdílet počty kilometrů, místa, kde děláte své jógové pozice, ukazujete své vysportované tělo a to všechno sledujete i u jiných. Sjíždíte všechny hastagy jako #fitspiration nebo #thinspiration. Na kolik vás takové stránky opravdu motivují k pohybu? Nechcete vytvořit super post, který mezi ně dokonale zapadne? Nebo ještě hůře, jste tou dokonalostí sportu tak demotivovaná, že raději zůstáváte doma?

Sociální sítě na nás mají obrovský vliv. Často zapomínáme na to, jak jsou fotografie inscenované, že to není jen jeden cvak, ale hodiny práce od výběru místa, několikerého oblečení, střídání póz a grimas až po úpravy pomocí filtrů. Pak teprve výsledek může soutěžit v získávání lajků. Podaří se, nebo ne?

Sport, co se líbí

Čím dál tím víc lidí zapomíná, že sport by měli dělat hlavně sami pro sebe. „Naše tělo s námi neustále hovoří a radí nám. Stačí mu jen naslouchat,“ doporučuje blogerka Angelika Resh. Možná je pro vaše tělo i ducha mnohem přínosnější stolní tenis. Při něm zapomínáte na vše, těšíte se a nebolí vás ani sval. Jenže post z klubovny či staré tělocvičny... ten opravdu není cool. Jenže pokud je sexy fotka první věc, na kterou před sportem myslíte, bylo by fajn si říct: Stop!

Jeden dělá to a druhý tohle

Každá z nás je jiná, máme jiné cíle, motivaci, vyhovuje nám jiný pohyb. Jedna stíhá díky své práci a rodinnému životu sotva dva tréninky denně, jiná pět. Možná se cítíte jako sportovní bohyně, když vy zrovna dáte víc tréninků než kolegyně, ale co když přijde zdatnější? Hodláte být kvůli jejímu životu podrážděná, naštvaná a vzteklá? Zapomeňte na srovnávání nebo cvičení kvůli postům. Jděte cestou Body Positivity.

Poslouchat tělo přináší výsledky

Abyste se cítila dobře ve svém těle, jen fajn ke sportu přistupovat s vědomím, že vaše tělo i mysl si umějí říct, co je pro ně dobré. Poslouchat byste měla i své pocity, někdy jste tak špatně rozpoložená, že na sport nemáte ani náladu, tak proč se nutit. Ve dnech, kdy překypujete energií, si pak dejte klidně o dva tréninky navíc. Budete plná nadšení a radosti. Zbavte se pocitu, že když dokonale nevytvarujete "problémové partie", že se nebudete moc fotit na sociálních sítích. Proč se trápit ve fitku, když vás baví plavat? Vaše tělo vám poděkuje za jakýkoliv pohyb.

Navíc lidé, kteří se hlásí k hnutí Body Positivity, hrdě přiznávají své tukové polštářky nebo silná stehna či paže. Sportují pro radost, dobití energie, radost z toho být s přáteli. A moc dobře ví, že i když mají větší bříško, jsou třeba lepší v něčem jiném. Když si uvědomíte rozdíl mezi inscenovaným světem a tím skutečným, ve kterém žije vaše tělo, konečně vám dá sport to nejcennější. Energii, pohodu, euforii, nezapomenutelné chvíle a zamilování do vlastního těla. Já si jdu zaběhat se svým psem. Bez fotek. A co vy?

 

 

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p