Jak se mít víc ráda? Vyzkoušejte těchto 6 kroků

5. června 2017
  • Jak se mít víc ráda? Vyzkoušejte těchto 6 kroků

    Čím víc se necháváme pohltit požadavky okolního světa, tím méně slyšíme, jak nás volá naše vlastní tělo. Přestáváme vnímat své základní potřeby. Prochází nám to, ale jen do okamžiku, než začne být něco špatně. Jak se tohle dá změnit?

    Naslouchat sami sobě, vnímat své potřeby, obrátit se do svého nitra… To všechno jsou hesla, která poslední dobou hýbou světem osobního rozvoje a také celostní nebo alternativní medicíny. Je to zaklínadlo pro ty, kteří chtějí hubnout, sportovat. Znamená hodně pro lidi trpící chronickými nemocemi nebo civilizačními chorobami, je to spojení důležité pro všechny, kterým je smutno na duši, cítí se nešťastní, nemilovaní, neviditelní. Naslouchat zkouší čím dál tím víc z nás.

  • Udělejte si čas sama na sebe

    Udělejte si stejně jako naši předci jednou týdne čas sami na sebe a vnímejte. Projděte si, co se stalo v uplynulých dnech, jak jste se při tom cítili. Pozitivní vjemy hýčkejte, s těmi negativními pracujte.

    Dělejte, co chceteDělejte, co chceteAutor: Pexels
  • Poslouchejte své tělo

    Každý náznak nemoci berte jako pokyn k zastavení. Větší varování by se vám nemuselo líbit. I chřipka je signálem, že něco není o. k., jinak byste ji třeba nechytili. Byli jste přetažení, nevyspalí, podráždění z kolegů v práci, která vás nebaví? Tělo si tyhle vjemy skládá, upozorňuje vás na ně pocity i bolestí. A když je neslyšíte, onemocní.

    Únava může být signálem, že něco není v pořádkuÚnava může být signálem, že něco není v pořádkuAutor: Pexels
  • Nejednejte s horkou hlavou

    Vyvarujte se radikálních kroků. Možná máte žaludek na vodě každý den před usednutím na kancelářskou židli. Práce vás zřejmě stresuje a kolegyně vysávají. Ale dát proto hodinovou výpověď, je nesmysl. To by byl teprve stres. Zajistěte si nejdřív novou možnost, anebo se pokuste změnit stávající stav, pak teprve jednejte radikálně. Rozhodně ale neseďte dál na té židli, z níž máte žaludek na vodě.

    Vnímejte hlavně sebe samaVnímejte hlavně sebe samaAutor: Pexels
  • Neberte věci na lehkou váhu

    Nemávejte rukou ani nad maličkostmi. Zatínat zuby a dělat, co se nám nelíbí, nás učili dlouho. Je to návyk o síle železné košile. Trpělivě zahánějte pokušení zase vyhovět okolnostem místo sebe.

    Nenechte nic zajít dalekoNenechte nic zajít dalekoAutor: Shutterstock
  • Stůjte si za svým

    Nedejte se odradit ani těmi, kteří se budou dívat zvláštně, až se začnete měnit. Možná to budou ti samí, kteří vám řekli, že vypadáte hrozně. Každopádně, lidé jsou ze změn nesví, když se blízkým začnete měnit před očima, znejistí. Zazávidí. A potíráním vašich snah se možná budou snažit podvědomě vůbec utlouct fakt, že i v nich se ozývá touha po změně.

    Nenechte se ostatními odraditNenechte se ostatními odraditAutor: Pexels
  • Jednou bude lépe

    Věřte, že jednou přejde ten pocit, že děláte divné věci, i vás. A najednou vám bude dobře. Párkrát zakopnete. Možná budete párkrát zkoušet věci, které nezafungují, ale každý krok je pokrok.

    Pozor na zbrklé krokyPozor na zbrklé krokyAutor: Pexels

    Celý článek o tom, jak naslouchat sami sobě, si můžete přečíst v červnovém čísle Moje psychologie

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy