Začínáte běhat? Vše, co potřebujete vědět, než se vydáte na trať

18. března 2019
Začínáte běhat? Vše, co potřebujete vědět, než se vydáte na trať
• Foto: istock.com

Máte letos na jaře pocit, že konečně nastane ten pravý okamžik a vy konečně začnete běhat?

Důvodů, proč lidé běhají, je celá řada. Aby zhubli, byli fit, zvítězili nad stresem, připojili se k půlmaratónu nebo trhali osobní rekordy. Žádná motivace není lepší nebo horší. Ale je dobré si uvědomit, proč do toho chcete jít právě vy. Najít právě tu vaši motivaci vám pomůže tento článek:

Možná si říkáte, jak to vůbec zvládnete, když jste do této chvíle pohybu moc nedali a extrémně zadýchaní jste po pouhém doběhnutí tramvaje. Nebojte  právě pro vás jsme připravili praktické tipy na to, jak začít běhat bez kondice:

Správná technika běhu je samozřejmě základ. Držení těla, došlapy, pohyb paží, to vše je důležité a bude hrát roli v tom, jestli vás běhání nebude zbytečně zatěžovat, unavovat nebo jestli vám nebude škodit. Pokud nechcete začínat s trenérem nebo nemáte kamarády, kteří by vám poradili, základní informace najdete v následujícím textu:

Než se vydáte na první trénink, určitě si přečtěte také článek o tom, jaké nejčastější chyby dělají začátečníci. Můžete si tak ušetřit zbytečnou únavu nebo zklamání z vlastního výkonu, které není vůbec na místě.

Jednou z častých chyb je například špatně zvolená obuv. Jak poznat kvalitní boty a kolik stojí? A podle čeho vybírat? O tom je následující článek:

Důležité je zvolit na začátku správné tempo. Jak poznat, že se nepřetěžujete? Jaká únava je běžná a která už je přes čáru? Kolikrát týdně běhat a jak dlouho, aby měl běh ten správný přínos? Na to všechno odpovíme v následujícím textu:

Teď už zbývá jen vyřešit co na sebe a můžete vyběhnout. Nezapomeňte se před běháním správně zahřát a rozcvičit a po běhání protáhnout. Ty správné cviky najdete zde:

Jdi na homepageZpět na začátek

Horoskopy