Padáte únavou? Dopřejte si jarní detox těla i hlavy! Jak na to? | Ženy.cz
 

Padáte únavou? Dopřejte si jarní detox těla i hlavy! Jak na to?

19. března 2019
Padáte únavou? Dopřejte si jarní detox těla i hlavy! Jak na to?
• Foto: iStock.com

Čas od času si pořádný detox zaslouží nejen tělo, ale i hlava. Nechte se inspirovat našimi tipy na to, aby se duše s tělem nehádala. S vyrovnanou myslí a dobrou náladou dodejte tělu novou energii a zbavte ho škodlivin.

Pijte vodu

Naše tělo téměř ze 70 % tvoří voda, proto jsou detoxikační kúry postaveny na pitném režimu, který během zimních měsíců trochu zanedbáváme, protože pocitově takovou žízeň nemáme. Jenže když máme tekutin nedostatek, nebo nepijeme ty správné, hrozí nám zhoršení všech tělesných pochodů i funkcí vnitřních orgánů. A to může být důvodem pro to, že se cítíme unavení, v depresi nebo ve špatné náladě. Nedostatek tekutin může být také důvodem bolestí hlavy, stát za špatným stavem pokožky nebo nepravidelné menstruace u žen.

Detox jóga

Blahodárné účinky jógy na tělo i mysl jsou všeobecně známé. Na celkovou detoxikaci organismu je přímo na míru ušita speciální jógová sestava, která se zaměřuje na rozproudění lymfy a zažehnutí trávicího ohně (ágní) a jejíž cviky pomůžou k nastartování vylučování nahromaděných toxinů z těla. Cviky spojují kvality ashtanga jógy, vinjásy, specifických hatha jógových krijí (6 očistných technik), pránájámy (ovládání dechu). Cvičení detox jógy potom vede k tomu, že škodlivý materiál z našeho těla i psychiky může odejít, a my naopak získáme prostor pro přijetí nové a potřebné energie.

Detoxikační masáže

Díky masážím se tělo může rychleji zbavit škodlivých látek a dokážou i zrychlit metabolismus. Alespoň takhle to už po staletí tvrdí indická ajurvéda i tradiční čínská medicína. Masáže pročišťují organismus od škodlivých látek, doplňují tělu minerály, podporují okysličení buněk, normalizují hladinu hormonů a vedou k lepšímu vzhledu pokožky. Thajské masáže zase zlepšují krevní oběh a povzbuzují lymfatický systém.

Buďte off-line

Naučte se zvládat digitální technologie, nezbláznit se z nich a buďte alespoň občas off-line. Zkuste si hlídat čas, který strávíte na internetu nebo kontrolou svého telefonu. Bezcílné brouzdání po sociálních sítích nás jen vytrhává ze soustředění na důležitou práci. Zkuste si třeba na jeden den úplně vypnout mobil. A do kavárny s přáteli vyrazit bez něj, povídat si s nimi a dívat se jim při tom do očí bez sklouzávání pohledem na displej telefonu s tím, že vám utíká něco někde jinde.

Lidé, spěte!

Tahle rada, zdá se, mnohým z nás nebude způsobovat takovou bolest jako ty předchozí. Kdo by se s radostí nezavrtal do pelíšku o pár hodin dříve a vylezl o něco později, než je jeho obvyklou normou? Ale ruku na srdce, kdo to skutečně nakonec dodrží? Určitě jste se kolikrát přistihli, jak zhypnotizovaně civíte na už stokrát viděný díl nekonečného seriálu a předsevzetí jít brzy na kutě je pryč. Třeba vás k tomu alespoň občas jít spát se slepicemi přesvědčí to, že spánek vám dodá nejen potřebnou energii, ale jeho dostatek může pomoct při hubnutí. Nedostatek spánku totiž vede ke zpomalenému metabolismu a vyšší chuti na nezdravá a kalorická jídla, což ve svém důsledku může vést k tloustnutí.

Pořádně se zapoťte!

Na blahodárné působení saunování přísahají všichni Finové. Díky vysoké teplotě, které je tělo v sauně vystaveno, dochází k vyšší produkci bílých krvinek, což vede k posílení imunitního systému. Teplo má ale také vliv na rozšíření cév a tak i zlepšení prokrvení a distribuci kyslíku po celém těle. Vysoká teplota v sauně totiž zvyšuje činnost žláz s vnitřní sekrecí. Následně se přes kůži začnou pocením vyplavovat toxické látky. Pobyt v sauně donutí srdce pracovat stejně jako průměrné intenzivní cvičení v posilovně. Tep stoupá z obvyklých 60 až 70 tepů za minutu na 110 až 120 tepů za minutu.

Vysoká teplota je také úzce spojená s uvolněním endorfinů, které mírní bolest, ale také zahánějí strach, úzkost a dodávají dobrou náladu. Mozek se při prudkém zvýšení teploty dostává do stavu neurogeneze, procesu, při kterém vznikají nové nervové buňky, pravidelné saunování tak zvyšuje schopnost soustředění a pozornosti.

Článek vyšel v únorovém vydání časopisu Moje psychologie. Nyní je na stáncích dubnové vydání, které si můžete objednat i přes www.ikiosek.cz.
Moje psychologie 03/2019Moje psychologie 03/2019Autor: Archiv Mojí psychologie

Autor: Monika Otmarová
Jdi na homepageZpět na začátek

Horoskopy