Hubnutí během: S přebytečnými kily vyběhněte jednou provždy!

28. března 2018
Hubnutí během: S přebytečnými kily vyběhněte jednou provždy!
• Foto: Istock.com

Běh není sport pro každého. Pokud je pro vás běh nutné zlo, se kterým jste začala, jen abyste zhubla, pravděpodobně dlouho nevydržíte. Když si ale na běhání najdete něco příjemného, určitě se do něj brzo zamilujete. A spalování kalorií bude takovým příjemným bonusem. Díky běhu si také zlepšíte fyzickou i psychickou kondici, posílíte imunitní systém a srdce, zlepší se vaše schopnost překonávat stres, a hlavně se vám bude báječně spát.

Tepová frekvence pro spalování tuků

Spousta lidí, kteří chtějí zhubnout běháním, si myslí, že nejlepší je běhat co nejrychleji. Opak je pravdou, protože rychlým během se spíš vyčerpáme než účinně zhubneme. Ideální je udržovat 60–70 % své maximální tepové frekvence. Tedy abyste si například mohli povídat se svým parťákem, příliš se nezadýchávali a nesvíjeli bolestivým pícháním v bocích. Obecně se doporučuje zátěž v nižší intenzitě, protože vydržíte déle, a energetický výdej je tedy vyšší. Ze začátku prokládejte běh rychlou chůzí.

Jak často běhat a jak dlouho?

Abyste shodili přebytečná kila, budete muset běhat 4 až 5x týdně, ideálně 4060 minut. Na začátek postačí, když poběžíte 2030 minut 3x týdně. Před každým během je důležité trochu zahřát a rozcvičit svaly. Obzvlášť ze začátku budete pociťovat bolesti, protože tělo není zvyklé na takovou aktivitu. Protahujte celé tělo, větší pozornost věnujte stehnům a lýtkům. Z hlediska hubnutí je jedno, zda budete běhat ráno, nebo třeba večer. Zkuste si více možností a sami přijdete na to, co je vám nejpříjemnější.

Běhání do schodů: Když šetříte klouby

Běháte pořád tu stejnou trasu? Tak ji trochu obměňte a zařaďte do ní pár schodů. S jejich pomocí půjdou kila dolů rychleji. Zapojují se všechny svaly dolních končetin, tedy stehna, hýždě i lýtka, také břišní svaly dostávají zabrat a při správné technice běhu i paže. Chůze a běh do schodů je tedy ideální pro tvarování postavy v problematických partiích, jako jsou břicho a stehna. Navíc si skvěle posílíte srdeční sval, proto běh a chůzi do schodů doporučují zejména kardiologové. Klouby při běhu do schodů trpí mnohem méně než při klasickém běhání, protože nedopadáte na zem z tak velké výšky. Proto se doporučuje třeba i po úrazech kloubů nebo operacích dolních končetin. Jestliže nejste trénovaní, začněte nejprve do schodů chodit. Vydržte alespoň čtrnáct dní a když se budete cítit dobře, můžete pozvolna běhat.

Zhubneme na běžeckém pásu?

Běh na běžeckém pásu je vhodnou alternativou venkovního tréninku, pokud se vám nechce běžet v zimě, dešti apod. Je to taky pohodlnější varianta. A jako taková samozřejmě není tak efektivní jako ta obtížnější. Při tréninku na pásu se totiž pohybujete stále dopředu v rovině bez velkých výkyvů ve sklonu i zatížení. Venku se musíte vyhýbat překážkám, běžet proti větru nebo na nerovné ploše, a zapojujete tak více svalů a vydáte více energie. Sečteno a podtrženo, běháním venku spálíte asi o 10 % více kalorií než při uběhnutí stejné vzdálenosti na běžeckém pásu.

Jak vybrat běžecké boty a funkční oblečení

Ať už budete běhat na pásu či venku, kvalitní běžecká obuv je naprostý základ. Vyplatí se přidat nějaký ten peníz a mít jistotu, že si nezničíte nohy a budete se cítit pohodlně. Dejte si pozor na extravagantní modely, které jsou sice označeny jako běžecké, ale sotva v nich uvidíte někoho sportovat. Jde spíše o lifestylovou záležitost, tedy boty na nošení ve volném čase. Nejlépe je poznáte podle netradičního designu, mohutné reklamní kampaně a vysoké ceny. Vhodné je pořídit i dobré funkční oblečení, a to nejen na běhání v zimě. Omezíte nadbytečné pocení dané nevhodným oblečením, které vede ke zbytečným ztrátám tekutin a snížení výkonu. Funkční oblečení odvádí pot, udržuje organismus v optimální teplotě a zajišťuje komfort i při náročném sportovním výkonu a nepříznivém počasí.

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

720p 360p