Jak sportovat v různých fázích cyklu: Víte, kdy máte největší sílu?

Jestliže pravidelně cvičíte, určitě už jste si všimla, že se vaše výkonnost každý týden mění. A někdy se vám ani cvičit nechce. Za tím ovšem není jen lenost, jak jste si možná říkala. Svou roli hrají i hormony. Abyste si sport nezprotivila nebo mohla plánovat efektivněji tréninky, podívejte se do kalendáře, v jakém týdnu cyklu zrovna jste, a zvolte aktivitu, která se bude tělu líbit, a využije ji ve váš prospěch.

Folikulární fáze

Jedná se o fázi, která přichází po menstruaci. Většina žen pociťuje během těchto dní nárůst energie. Nebojte se ji tedy využít. Zhruba šestý den od začátku menstruace se začíná zvyšovat hladina estrogenů. Psychika ženy je nejstabilnější a žena je i nejvýkonnější. Lépe se vám prokrvují svaly. V tomto období je dobré plánovat závody, zamířit na kardio, posilovat, věnovat se tanci, běhat intervalové tréninky, hrát tenis, zkrátka všechny sporty, kde potřebujete sílu, vytrvalost a výbušnost. Tohle období je také skvělé pro budování hmoty.