Vítejte na přehlídce v metaversu! Jak Puma oživila New York Fashion Week?

2 min čtení

2 min čtení

Minulost, současnost i budoucnost značky a vlastně i celého módního světa. Tak by se dala popsat netradiční přehlídka FUTROGRADE sportovní značky Puma, kterou představila na zářijovém New York Fashion Week. V čem byla show jiná? A můžeme do budoucna čekat, že budeme přehlídky sledovat především v metaversu?

V jeden moment se na mole procházejí reální modelové a modelky, v druhý už se přesouváme do metaversa, kde můžeme sledovat budoucnost digitální módy. Sportovní gigant Puma pojal svou prezentaci na newyorském fashion weeku dvojím způsobem. S blížícím se 75. výročím založení uspořádal fyzickou fashion show FUTROGRADE, na níž představil outfity ze současné i nadcházející sezóny. Přehlídka se nesla v duchu motta Forever Faster, jež symbolizuje spojení historie a dědictví značky s designovými a sportovními inovacemi. Puma zároveň pozvala módní a sportovní nadšence na průzkum stále neprobádaného metaversa. Jak to celé probíhalo?

Na sestřih přehlídky Puma FUTROGRADE se podívejte zde:

Na přehlídkovém mole se objevily kousky z kolekcí Downtown zaměřené na prémiovou kvalitu a udržitelnost, Puma Tech propojující streetovou módu se světem technologií, Player's Lounge oslavující kulturu fotbalových fanoušků, Uptown zaměřené na vytříbený streetwear a Luxe Sport vyznačující se sofistikovaným re-designem streetwearového oblečení v oversize střizích. Módní show zároveň probíhala pod dohledem kurátorky a kreativní ředitelky Pumy June Ambrose. Do outfitů se též promítla spolupráce značky s AC Milán, Dapper Dan a Koché.

Outfity z přehlídky Puma FUTROGRADE

Outfit z přehlídky Puma FUTROGRADE

Outfit z přehlídky Puma FUTROGRADE

Outfit z přehlídky Puma FUTROGRADE

Tím ovšem fashion událost nekončila. Společně s FUTROGRADE Puma pozvala módní nadšence na speciální metaversovou přehlídku Black Station. Značka tak potvrdila, že i do budoucna musíme počítat s tím, že se módní prezentace minimálně částečně přesunou do online prostředí. A není se čemu divit – značky již teď hledají inovativní způsoby, jak své modely přiblížit co nejširšímu počtu lidí po celém světě a zároveň omezit zbytečnou nadprodukci a brát ohled na životní prostředí. Vytváření digitálních modelů je jedním z nejčastějších řešení, jak změnu v módním průmyslu zahájit.

Black Station zahrnovala exkluzivní NFT tokeny s limitovanou edicí virtuálních tenisek, které je možné vyměnit za fyzické. Zároveň byla koncipovaná jako interaktivní prostor založený na stále se vyvíjejícím 3D plátně, které bude sloužit pro prezentaci značky i do budoucna. Zdá se tedy, že éra metaverse módy právě započala.