Nejlepší hubnutí? Podle toho, kde se vám ukládá tuk. Co zabere vám?

10. ledna 2018
720p480p360p240p
Čtyři zvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout • Zdroj: iStock.com/ccmixter.org (Ramblinglibrarian - Sweet Home)/mojezdravi.cz

Každému se tuk ukládá trochu jinde. Některé z nás přibírají hlavně na břiše, jiné zase v oblasti hýždí a stehen. Souvisí to s genetikou a také se stylem stravování. A abyste se nechtěných tukových polštářů zbavila, potřebujete pro každou partii trochu jiný přístup, aby vaše hubnutí bylo efektivnější. Na co se tedy zaměřit?

Tuk se ukládá po celém těle, hlavně v horní polovině

 

Obezita, figura 1

Jedná se o nejčastější typ obezity. Pokud se vám ukládá tuk zejména v horní polovině těla, přijímáte příliš mnoho kalorií, a to především v podobě sacharidů.

Tady pomůže změna jídelníčku, a to především omezení sacharidů. Tedy pečiva a příloh  ty nahraďte kvalitní bílkovinou a nemusíte se vyhýbat ani zdravým tukům. Důležitou zprávou je, že vaše úsilí umocní pohyb. Začněte třeba tím, že zkusíte chodit alespoň třicet minut denně svižnou chůzí.

 

Tuk máte po celém obvodu pasu

Figura 2

Pokud se vám ukládá tuk především v oblasti břicha a pasu, možná máte tendenci řešit stres nebo úzkosti jídlem. Zkuste následující test: Ve chvíli, kdy budete mít chuť na chipsy, čokoládu nebo skleničku alkoholu, zkuste si představit, že byste si místo toho dali křupavé jablko, které je zároveň i sladké. Pokud vás tato představa neláká a trváte na čokoládě nebo hranolkách, pravděpodobně si tím řešíte něco jiného než hlad nebo tělesnou potřebu energie.

Může to být nepříjemná myšlenka, stres nebo i úzkost. Zkuste svou chuť na sladké nebo další nezdravé bomby zahnat. Nepříjemné myšlenky jsou běžnou věcí, někomu pomáhá uvědomit si něco pozitivního, někdo je zkouší rozdýchat nebo rozchodit.

Na hýždích

Figura 3
Pokud se vám tuk ukládá především v oblasti hýždí, viníků může být hned několik: strava přespříliš bohatá na lepek, sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Někdy je tento typ obezity spojován i s hormonální nerovnováhou.

Zkuste omezit – ne úplně vynechat – pečivo a těstoviny a nahradit je více bílkovinami a zeleninou. V praxi to vypadá například tak, že nesníte k snídani dva chleby s dvěma plátky šunky, ale jeden, kuřecí šunky klidně 100 gramů a ještě si dáte rajče. Určitě se vyhněte kouření a pokud pracujete celý den vsedě, zkuste se alespoň jednou za hodinu pořádně protáhnout, třeba na toaletě.

Na břiše

Figura 4
Pokud se vám hromadí tuk především v přední části břicha, zaměřte se na bílkoviny. Zvyšte jejich příjem a omezte tuky. Kvalitní bílkoviny jsou například cottage sýr, balkánský sýr, luštěniny, maso (především ryby a drůbež, libové vepřové, hovězí), řecké jogurty nebo skyr, tvaroh a další.

V kombinaci s vhodným cvičením vám pomohou budovat svaly a zpevňovat břišní stěnu. Vyhýbejte se kouření, můžete být náchylní k problémům s dýcháním.

Na stehnech a nohou

Figura 5
Tento typ postavy je často podmíněn geneticky. Určitě pomůže zvolit vhodný jídelníček, ideální je konzultovat ho s výživovým poradcem. A určitě vám prospěje, pokud budete pokud možno všechny schody, které za den potkáte, zdolávat po svých.

 

 

 

 

Klíčová slova:  dietatukybílkovinyhubnutí
Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy

Horoskopy