Nehubnete? Možná za to může těchto pět „zdravých“ návyků

Držíte správnou „dietu“ a dostatečně se hýbete, přesto vám k vysněné váze chybí pořád ještě pár kilo? Nebo jste dokonce začali zpátky přibírat? Zamysleli jste se někdy nad tím, jestli to náhodou se zdravým životem nepřeháníte? Ono totiž i u zdravých návyků platí, že všeho moc škodí. Na co si tedy dejte pozor?

Vynecháváte cukr

Určitě je žádoucí omezit bílý cukr, a to nejen ten, který si dáváte do kávy nebo který sníte v sušenkách. Určitě víte, že cukr se skrývá i v potravinách, kde by ho člověk nečekal – třeba v kečupu, ve snídaňových obilovinách, v jogurtech... Chybou ale může být to, že cukr nahrazujete umělými sladidly. Ty sice nemají kalorie, tělo se ale podle posledních studií chová stejně, jako by dostalo cukr. Výsledkem je zjednodušeně řečeno to, že brzy dostanete hlad a chuť na další sladké.

Snižovat cukr je tedy fajn, místo dietních nápojů si ale dopřejte raději klidně kousek hořké čokolády s nějakou bílkovinou, třeba s jogurtem nebo tvarohový koláč s ovocem.