Nedaří se vám shodit tuk na břiše? Známe nejčastější důvody a víme, co s nimi | Ženy.cz
 


Nedaří se vám shodit tuk na břiše? Známe nejčastější důvody a víme, co s nimi

20. dubna 2020 • 06:00
Nedaří se vám shodit tuk na břiše? Známe nejčastější důvody a víme, co s nimi
• Foto: istock.com

Shodit tuk na břiše se vyplatí nejen proto, abyste dopla oblíbené džíny. Mnohem důležitější je, že budete zdravější. Velké množství tuku v břišní oblasti je spojováno s mnoha vážnými onemocněními, jako je cukrovka, vysoký krevní tlak nebo nemoci srdce a cév. Nedaří se vám zhubnout právě v této partii? Známe nejčastější důvody, proč to tak je a co s nimi!

Pokud zjišťujete, že je pro vás těžké zbavit se břišního tuku, pak jedním z důvodů může být to, že jste zvolila špatnou metodu. Základem je zjistit, jaký typ břicha máte právě vy a podle toho zvolit správný druh diety nebo cvičení

Tuky v oblasti břicha může mít na svědomí nadměrná konzumace alkoholu, takové břicho vyčnívá už nahoře nad bránicí a podbá se těhotenskému. Tuky se ukládají i v důsledku stresu (hlavně pod prsy a v oblasti pasu), nerovnováhy hormonů (tuk centrálně rozložený kolem pasu), břicho může být povolené po těhotenství nebo nafouklé.

Pokud stojí za vašimi potížemi například alkohol, jeho vynechání na pouhé tři měsíce může vést k úbytku až 5 kil! Zjistěte, jak nás ovládají hormony nebo jak zhubnout po porodu.

Stres je pak kapitola sama pro sebe. Právě on je častou příčinou vzniku takzvaného stresového břicha, američtí odborníci pro něj mají název stressed belly. Stres ovlivňuje nejen to, co jíte, ale také vaši emocionální a fyzickou kondici během tréninku. Vysoké hladiny stresového hormonu kortizolu mají také vliv na tvorbu tuku. Využijte všech možností ke snížení stresu – odpočívejte víc, nepracujte navíc, věnujte se koníčkům a vyrazte někam s kamarádkami. Jakmile jste odpočinutá, máte větší motivaci k hubnutí.

Často se vážíte

Vážíte se každý den a když výledek není podle očekávání, máte zakženou náladu a mizernou vůli pokračovat? Zkuste to raději jednou týdně a i tak myslete na to, že v různé fázi cyklu se váha může měnit, například v důsledku zadržování vody. Navíc, váha je pouze orientační, mnohem více záleží naříklad na obvodu pasu nebo BMI a také na tom, jak se vy sama cítíte. Zkuste se na vážení na chvíli zcela vykašlat a zdravé jídlo si užívat, nikoliv vyčítat. Uvidíte, že se vám uleví.

Nejíte tuky a bílkoviny

Naše tělo potřebuje kvalitní sacharidy, bílkoviny a dokonce i tuky. Pokud vyloučíte některé z těchto prospěšných látek na dlouho, pak vaše strava může způsobit více škody než užitku. Jestli jíte jen zeleninu a ovoce, nebo naopak jídla vynecháváte, těžko zhubnete. Kvalitní sacharidy a bílkoviny například tělo zasytí na delší dobu a vy pak nebudete mít brzy hlad. Navíc, hladové tělo při cvičení energii raději šetří a vy nehubnete. Příklad zdravého jídelníčku, se kterým zhubnete, najdete zde.

Cvičíte jednostranně

Cvičit je fajn a určitě je to skvělý způsob, jak se zbavit tuku. Je však ale důležité nezapomínat na to, že cvičení by mělo být různorodé. Chodit jen do posilovny není dobře. Zkuste občas běhat, přidat vysokointenzivní a silové tréninky, plavání a třeba i chůzi. Hýbejte se s plným nasazením, ale pozor na přetížení.

 

Nemoc

Poslední možnost, která vás asi ani nenapadla, ale která je jednou z nejzávažnějších, je syndrom polycystických ovarií. To zjednodušeně znamená, že máte vysokou hladinu mužských hormonů v těle, a to poškozuje mnoho funkcí v organismu, včetně působení menstruačních poruch, problémů s otěhotněním či diabetu. Navíc to ovlivňuje přírůstek hmotnosti. Aby bylo možné zjistit, jakou hladinu androgenů máte, musíte se poradit s lékařem a provést analýzu.

Jaké cviky vám pomohou na bříško? Podívejte se na VIDEO:

Břicho jako ze žurnálu: Cviky na posilování sama, nebo s kamarádkou! VIDEO Adam Balažovič/BPŽ

 

Autor: aši,sla
Jdi na homepage Zpět na začátek