Jak se zbavit tuku na břiše za 30 dní? Vyzkoušejte náš zdravý plán! | Ženy.cz
 

Jak se zbavit tuku na břiše za 30 dní? Vyzkoušejte náš zdravý plán!

19. března 2019
Jak se zbavit tuku na břiše za 30 dní? Vyzkoušejte náš zdravý plán!
• Foto: istock.com

Přemýšlíte o tom, že byste konečně chtěli udělat něco se svým narůstajícím břichem? Pak je ideální doba vyzkoušet náš měsíční plán. Třicet dní je ideální doba  dost krátká na to, abyste své předsevzetí vydrželi. Dost dlouhá doba na to, abyste si uvědomili, jestli změny dokážete přijmout za své. Za měsíc se toho dá stihnout spousta  můžete shodit dvě až tři kila tuku a hlavně  změny na vás budou znát. Jak na to?

Nejdřív si řekněme narovinu: Žádná konkrétní dieta nedokáže, aby tuk mizel jen z jedné konkrétní partie. Pokud se k ní přidá ale správné cvičení, pak jste na nejlepší cestě formovat postavu přesně tak, jak potřebujete.

Kolik zhubnu za týden

Půl kilogramu tuku obsahuje přibližně 3500 kalorií. Abyste zhubli o půl kila týdně, budete muset svůj výdej navýšit o pět set kalorií. Deficitu však docílíte i snížením příjmu. V ideálním případě nakombinujte redukční jídelníček s pohybovou aktivitou, abyste nemuseli strádat a zároveň se zaměřili i na tvarování postavy.

Spíše než na ručičku na váze se zaměřte se na centimetry. Změřte se kolem pasu a myslete na to, že na konci vašeho snažení bude o číslo menší konfekční velikost.

Jak zhubnu centimetry

Ne každý centimetr dole je ale zapříčiněn úbytkem tuku. Některé diety totiž dosáhnou tohoto cíle za cenu úbytku vody a dehydratace organismu. To ale není naším cílem. Proto nezapomínejte na zeleninu, která sama o sobě vodu obsahuje a pomůže vám s hydratací organismu. Nezbytné jsou však i pravidelný pitný režim a pohyb, který pomáhá s vylučováním.

Základem pro zdravý jídelniček je kromě zeleniny dostatek komplexních sacharidů, bílkovin a kvalitních tuků. Cukrů se vyvarujte, hlavně večer. Před spaním už je nestihnete spálit a ty se s oblibou ukládají právě v oblasti bříška. To platí i o zdravém ovoci, to byste měli směřovat do první poloviny dne, kdy vám cukr doplní potřebnou energii.

Nevynechávejte snídani a nepodceňujte ani svačiny. Uvidíte, že dostatečný příjem během dne vám zaručí, že vás nebudou trápit chutě na sladké a nebudete mít nutkání se po večerech přejídat.

Jak vypadá jídelníček, se kterým zhubnete 23 kila tuku za měsíc, čtěte zde:

Nepřetěžujte se

Na hubnutí mají také vliv i jiné faktory životního stylu. Dostatečný spánek zajistí, že vaše tělo bude správně regenerovat a budete se budit plní energie. Ve chvíli, kdy si nedopřejete odpočinek a nenaspíte denně doporučených sedm hodin, ohrožujete nejen své zdraví, ale i hubnutí.

Dalším ze strašáků diety je i stresový hormon kortizol. Jeho zvýšená hladina může vyvolat touhu po kaloricky hodnotném jídle, a to zejména po jídle bohatém na sacharidy. Už preventivně tak bojujte proti únavě i stresu a zařaďte do svého denního režimu spánek, ale i wellness aktivity a meditaci.

Co tedy přesně dělat?

Cvičte nejméně pětkrát týdně. Střídejte kardio aktivitu a silový trénink. Kardio aktivita by měla trvat třicet až šedesát minut a cíl si nastavte na spálených pět set kalorií. Vhodná je například svižná chůze (na páse), jízda na kole, rotopedu nebo orbitreku. K tomu přidejte silový trénink. Navýšíte si tak objem svalové hmoty, díky které budete spalovat v klidovém režimu mnohem více než doposud. 

Kombinací kardia i posilování je HIIT (High Intensity Training = vysokointenzivní trénink), při němž spolu spojíte několik cviků s vyšším počtem opakování a s minimálními přestávkami mezi sebou. HIIT však můžete využít i místo kardia např. formou sprintů, jelikož při něm spálíte až dvojnásobek kalorií. A tak ho lze zkrátit na patnáct až dvacet minut.

Skvělé na hubnutí břicha je cvičení s obručí  více i další cviky na formování břicha najdete zde:

Autor: Můj restart

Náš tip:  Pokud to se změnou životního stylu myslíte opravdu vážně, doporučujeme vám nový zápisník Můj (re)start, který vám to výrazně usnadní. Je nedatovaný, takže se zapisováním můžete  začít kdykoli. Zaznamenáte si do něj nejen jídelníček, ale také cvičení a své motivace a cíle. S tím vám pomůže výživový poradce Petr Havlíček svými tipy, ale také dietními recepty. Zápisník právě teď v síti knihkupectví a ve vybraných trafikách za 249 Kč.

 

Autor: Veronika Duží
Klíčová slova:  jak zhubnoutbřichodietastrava
Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!