57. ročník filmového festivalu v Karlových Varech má za sebou tradiční slavnostní zahájení korunované plejádou hereček a herců na červeném koberci před hotelem Thermal. A na rozdíl od loňského ročníku byla opravdu hvězdná! Jak obstáli čeští a slovenští návrháři vedle světové úrovně, kterou v modelu Louis Vuitton reprezentovala švédská herečka Alicia Vikander?
Karlovarský filmový festival v pátek 30. června zahájil svůj 57. ročník ve velkém stylu. Oproti loňskému ročníku přibylo zahraničních hvězd i módních experimentů. V zásadě ale platí, že Vary už dávno nejsou líhní módních trapasů – naopak, úroveň se s každým rokem zlepšuje a zdejší červený koberec má ambice ukazovat z české i slovenské módy to nejlepší (nebo přinejmenším dobře zvládnuté).
TIP NA VIDEO: Historie hotelu Thermal. Srdce Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary

Dle očekávání došlo ve Varech opět na modely z ateliéru Zuzany Kubíčkové, která je pro celebrity vždy zárukou potlesku. Tradičně její model vynesla herečka Jana Plodková, která díky tomu opět patřila k nejlépe oblečeným dámám festivalu. Žakárový co-ord set složený z topu à la bralette a objemné sukně vznikl přímo pro slavnostní večer a ideově na něm spolupracovala i Janina stylistka Lenka Kermes. Střihovou modernost vyvažuje luxusní žakárová textilie, která zdálky připomíná impresionistické plátno a při detailním pohledu okouzluje výšivkou květin, stromů a exotických ptáků. Nepřekvapí, že za ušitím těchto šatů stojí desítky hodin ruční práce.

Také Jitka Schneiderová oblékla custom made šaty z dílny Zuzany Kubíčkové. A byť její róba z tmavě zeleného hedvábného řaseného šifonu působila jednodušeji, ve skutečnosti si rovněž vyžádala na šedesát hodin ruční práce. Řemeslně náročná struktura totiž vytváří rozevlátý efekt při zachování splývavé siluety. I v tom tkví kouzlo couture – i za dojmem střídmosti je potřeba hledat precizní detaily a propracování.

Specifické módní kreace si pro KVIFF připravily sestry Geislerovy, byť každá překvapila po svém. Aňa Geislerová oblékla zdánlivě tradiční éterickou róbu ve stylu kápě. Pozoruhodný je však netradiční materiál, ze kterého je částečně ušitá – plzeňský ležák. Pro Pilsner Urquell šaty pomohl vytvořit renomovaný návrhář Jakub Polanka. Kýženého materiálu se mu podařilo docílit pomocí fermentace. „Zemědělské odpady se při procesu proměnily na alternativu vláken šetrných k životnímu prostředí,“ popsal návrhář pro Forbes. Ze získané látky posléze „vysekal“ na čtyři tisíce koleček s jemně perleťovým efektem, která přichytil na nosný tylový podklad v odstínu nude. Tím docílil dojmu „perlivosti“ šatů, které měly za cíl promovat sdělení, že šampaňské nemusí být jediné bubliny festivalu.

Jako jedna z mála na červeném koberci zariskovala Ester Geislerová, která vsadila na spolupráci s letos obzvlášť populární návrhářkou Štěpánkou Pivcovou (May Studio) – dvorní designérkou první dámy. Pro zahajovací večer se rozhodly „dát zelenou“ šatům v neonovém odstínu green screen. Futuristicky okázalý střih v partii ramen navozuje dojem, jako by byla róba ušita z neoprenu, při pohledu z boku nicméně překvapí přechodem do elegantní kápě. Herečka celý look vhodně podtrhla výraznými linkami a krátkým uhlazeným mikádem. „Díky za odvahu, Ester,“ napsala Pivcová na svém Instagramu k modelu, který nejspíš rozdělí veřejnost do dvou názorových táborů. Na další modely z Karlových Varů se můžete podívat do fotogalerie.

Móda z Varů: Jak vypadal červený koberec 57. ročníku?


















