Jak mít konečně klidná a pohodová rána. Jde to jednoduše

12. ledna 2019
Jak mít konečně klidná a pohodová rána. Jde to jednoduše
Moje krásné ráno • Foto: iStock.com

Budík vás vytrhne ze sladkého spánku a kolotoč starostí se rozjíždí. Káva ve spěchu, zacvičit si, no raději příště, v pěti rychlých krocích ze sebe udělat krásku a šup na autobus nebo do kolony aut, kde sedí ostatní, jejichž ráno vypadá stejně. Jako bonus si k tomu přičteme ještě vypravování dětí. Také už vás ta hektická rána štvou? Pojďme to změnit a začít den s radostí.

Takové naše běžné ráno. Já vstávám o 15 minut dříve než dcera, manžel už je pryč a psi líně vykukují z pod peřiny. Dát vodu na čaj a chléb do toustovače, než je hotovo, střihnu si dva Pozdravy slunci a už jdu budit dceru. Připravím svačinu, snídani a stále opakuji postupně ráznějším hlasem „Elen, vstávej.“ Naše předsevzetí, že budeme u stolu sedět spolu a v klidu snídat, se nedaří, ona začíná snídat a já ze sebe dělám krásku v koupelně, kdy jedním okem sleduji hodiny. Naše ranní konverzace je celkem jednoduchá, já volám „Dělej,“ ona odpovídá „Počkej, mami.“

U punčocháčů už to nevydržím a přebírám vládu nad oblékáním. Než zvládne zuby, startuji auto a dávám psy na pelíšek do garáže. Nastoupit, vzápětí vyhodit dceru před školou a pak se rozjet do metropole, kdy mi po cestě stačí čtyři rychlosti, zato krajinu mám perfektně nastudovanou. Lehce vystresovaná, s pocitem provinilosti, že jsem na dceru zase zvyšovala hlas, a se stylovým svetrem obaleným psími chlupy vyrážím vstříc novému krásnému dni.

Vypadá to u vás po ránu podobně? Tak co to změnit? Máme tu nový rok, tak místo permanentky do fitka si můžeme zlepšit rána. Tady je pár tipů od lidí kolem nás, které dokáží zpříjemnit ráno, zklidnit se a vyrazit s domovních dveří s úsměvem na tváři.

1. Probuďte se písničkou

Žádné zběsilé intenzivní zvuky budíků, které vám způsobí třeštění hlavy. Navolte si raději na ranní vstávání svou oblíbenou písničku. Jak už bylo mnohokrát prokázáno, hudba zlepšuje náladu. A nezůstaňte u jedné. Vytvořte si ranní playlist, který vás bude provázet při snídani, oblékání, líčení,… Vyzkoušeno, dcera skáče z postele a moje nálada je o poznání lepší.

2. Alespoň pět minut sportu

Každý pohyb se počítá a prospěje nejen ranní náladě. Pozdrav slunci nebo Pět Tibeťanů, lehké rozcvičení, vše vám nastartuje metabolismus a rozpohybuje rozlámané tělo, které vstávalo z postele. Vyzkoušeno, konec bolesti krční páteře a rychlý přísun energie.

3. Vsaďte na ranní vůně

To, že vůně ovlivňují naši náladu, je další mnohokrát potvrzenou pravdou, a tak ji využijte. Ne nadarmo se vůně ranní kávy stala ve výzkumech nejpříjemnější vůní, při níž se lidé cítí dobře. Vstává-li doma někdo před vámi, poproste ho, ať vám kávu uvaří a vstaňte do provoněné kuchyně. Jste-li na to sama, uvařte první kávu a pak se pusťte do dalších ranních rutin.

4. Příprava a zas příprava

Připravte toho co nejvíce večer. Svačinu, oběd do práce, klidně i část snídaně. Oblečení. Místo ranního nervózního pohledu do skříně si dopřejte klidný večerní rituál kombinací, co bude ladit. Podklady do práce na další den také do kabelky připravte večer. Neskutečná úspora času, díky které můžete v poklidu snídat.

5. Snídejte

Vajíčka, jogurt s vločkami, ovoce, pohankovou kaši… a klidně si přidejte. Kdo má hlad, stává se často zběsilou saní, která na všechny kolem sebe jen prská negativní energii. Většina výživových poradců vám doporučí snídat do hodiny po probuzení. Zkuste to co nejdříve. Najedená se lépe a příjemněji cestuje a lidé vás tolik neštvou.

6. Lehký úklid

Nemusíte vysávat a hned utírat prach. Ale věřte, že pár pohybů, kterými ustele postel a nádobí po snídani složíte do myčky, udělá zázraky. Stačí ještě zasunout židle a váš poslední pohled do bytu, než opouštíte domov, nezpůsobí další stres, že máte doma bordel. Odpolední návrat domů do poklizeného domova je hodně příjemný.

Viva krásná rána!

 

 

 

Jdi na homepageZpět na začátek
1080p 720p 360p
Další příběhy

Horoskopy