Užijte si detox! 16 tipů pro zdraví a krásnou pleť

24. února 2017
  • Předjarní očista rozhodně nemusí znamenat jenom zákazy a odříkání. Objevili jsme 17 tipů, díky nimž si detox vychutnáte a přivítáte jaro plni nové energie.

    1. Mrkev & hummus

    Řekněme si to upřímně, většina z nás nevydrží žít deset dní jen o zeleninových šťávách. Zvlášť když chodíme do práce a plníme běžné denní povinnosti. Jednou z variant, jak zdravě zahnat malý odpolední hlad, je cizrnový hummus, který si můžete nabírat hranolky z čerstvé karotky.

    2. Zapoťte se!

    Bikramjóga, která se cvičí v tělocvičně vytopené na 42 stupňů, vám pomůže řádně se zahřát a zapotit. Cvičení v horku je intenzivnější a má hlubší účinky, ale nejde o to, abyste si sáhli na dno sil: tělo se pocením zbavuje toxinů a pročišťuje se lymfatický systém.

    3. Hořce a sladce

    Čokoláda se 70–80 % kakaové hmoty klidně může být v malých dávkách součástí vašeho očistného programu. Je plná polyfenolů, které chrání tělo před volnými radikály.

    4. Více avokáda

    Kromě toho, že vás báječně zasytí, také zásobuje váš mozek těmi nejzdravějšími tuky, které zlepšují náladu. Vaše pleť bude díky němu zářit zdravím a váš trávicí systém ocení přísun vlákniny.

    5. Chia? Ach!

    Rozmazlujte se lahodným pudinkem připraveným ze 40 g chia semínek a 240 ml kokosového mléka s trochou javorového sirupu. Stačí, když necháte přes noc semínka nabobtnat v mléce (přikryjte fólií).

  • 6. Milý deníčku!

    Zapisujte si během detoxikačního období své smyslové i emocionální zážitky. Pomůže vám to dodržet předsevzetí a zpětně vám bude deník zdrojem inspirace.

    7. Grapefruit

    Báječně nastartuje metabolismus, nabije vás energií, osvěží a navíc tak nádherně vypadá! Můžete si ho dát jen tak, anebo si vymačkejte šťávu, která je skvělým základem pro smoothie či zálivku na salát.

    8. Ráj v koupelně

    Dalším báječným smyslným zážitkem během detoxu může být voňavá koupel. Proti stresu skvěle funguje lázeň, do níž přidáte hrst koupelové soli, hrst obyčejné jedlé sody a deset kapek heřmánkového esenciálního oleje. Chcete-li se zahřát a nabít energií, přidejte do koupele lžíci nastrouhaného zázvoru.

    Co z jídelníčku vyřadit? Při půstu se obvykle vyhýbáme cukru, lepku a mléčným výrobkům.

    9. On the road

    Během detoxu bychom to neměli přehánět s kardio tréninkem. Ideálním způsobem pohybu jsou dlouhé procházky, které patří k detoxu těla i duše. Sníží vám krevní tlak, podpoří krevní oběh a rozproudí lymfatické žlázy. O blahodárných mentálních účincích chůze snad ani nemusíme hovořit. Pro „odvětrání“ negativních myšlenek nic lepšího snad ani neexistuje.

    10. Víc než voda

    Zkuste začít každý očistný den sklenicí horké vody s vymačkanou citronovou šťávou. Ale ochutnat můžete i jiné ovocné vody: například s nakrájenými kousky melounu a lístky máty, s ananasem nebo snítkou rozmarýnu.
     

  • 11. Zelený čaj

    Doslova evergreen mezi antioxidanty, legendární hrdina, který pročišťuje a hydratuje tělo, napomáhá spalování tuků a osvěžuje mysl. Dokonce prý působí preventivně proti Alzheimerově chorobě. Za den klidně můžete vypít pět až šest šálků.

    12. Detox ve dvou

    Během detoxu se určitě budete cítit lépe, když budete mít společnost. Pusťte se proto do očisty s kamarádkou, partnerem, anebo zapojte celou rodinu. Alespoň nebudete muset pro sebe připravovat jiné jídlo, než u rodinné večeře jedí ostatní

    13. Káva? Proč ne!

    Pokud je káva váš každodenní životabudič, nemusíte svému tělu způsobovat šok tím, že ji během detoxu zcela vynecháte. Zkuste ale příjem kávy zredukovat na polovinu obvyklého množství. A samozřejmě, místo cappuccina nebo latte s příchutí sáhněte po kvalitním espresu.

    14. Zelené smoothie

    Bez hustého zeleného nápoje si řada lidí Detv nedokáže představit. Jeho základem může být kapusta, se kterou rozmixujete například jablko, ananas či mandlové mléko. Vyzkoušejte to!

    15. Spěte sladce

    Dostatečný spánek je během detoxu polovinou úspěchu. Vaše tělo na očistě těžce pracuje a odpočinek rozhodně bude potřebovat. A navíc, spánek je důležitý nejen pro tělo, ale i stav vaší mysli.

    16. Což takhle dát si ...

    Špenát. Je plný vitaminů a minerálů. A pokud ho doposud znáte jen jako přílohu k bramborovým knedlíkům, rozhodně vyzkoušejte špenátový salát s piniovými oříšky

    Článek připravil časopis Moje psychologie.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy

Horoskopy