Návod na spánek v době facebooku

26. listopadu 2016
  • Problém usnout má občas každý. Stačí pár hodin převalování v posteli s mobilem v ruce a ještě rádi vyhledáte osvědčené tipy a rady. Ráno ale zázraky nečekejte. 

    Pokud se vám nedaří usnout a nemáte po ruce prášky na spaní, nezbývá než doufat, že mozek nakonec vypne. Ideálně dřív než hodinu před zazvoněním budíku. Zatím co škody na kráse zamaskuje make-up, se spánkovým deficitem je to horší.

  • Usínejte jako v letadle

    Počítač, práce ani televize do ložnice nepatří. S usínáním vám nepomohou ani noční toulky internetem, sledování bývalých na facebooku, kontrolování mobilu a psaní románů. Jasně, že se jen mrknete, jestli vám někdo nenapsal. Možná napsal, ale vám to ráno bude slušet víc bez kruhů pod očima. Pokud lákání neodoláte, raději na noc zapínejte režim letadlo.

  • Stres nechte ve vaně

    Večer nic neřešte a nehádejte se. S hlavou plnou starostí a rozbouřených emocí neusnete. Udělejte si na sebe chvilku a zbavte se stresu třeba ve vaně. Teplá koupel uvolní napětí ve svalech a vyčistí hlavu. Užívat si můžete i vůně. Dobrou volbou je relaxační olej s výtažkem levandule, meduňky či bergamotu.

  • Unavte se

    Pohyb není dobrý jen na hubnutí. Dokáže zbavit tělo nahromaděného stresu a pomáhá s usínáním. Podle odborníků je lepší cvičit ráno. Krátká rozcvička nebo jen protažení bude pozitivně působit na vaše tělo a zajistí, abyste se cítili svěží a plni energie na celý zbytek dne. Večer si raději dopřejte jen lehčí procházku. Energický pohyb vás spíše nabudí k akci. Naštěstí o sexu tohle neplatí.

  • Tma, chlad a čerstvý vzduch

    Nepodceňujte místo, kde spíte. Zařiďte si klidnou, pohodlnou ložnici s dobrým větráním a zatemněním. V místnosti, kde spíte, by mělo být chladněji. Pokud v ložnici málo větráte, hromadí se v ní oxid uhličitý, který běžně vydechujeme. Právě ten může za bolest hlavy či nekvalitní spánek. Řešením mohou být čističky vzduchu s ionizátorem.

    Investujte do kvalitní matrace a pohodlného polštáře. Nejlepší volbou jsou pevnější zdravotní matrace, které se přizpůsobí tvaru těla a podpoří každou jeho část zvlášť.

    A na závěr opakování toho, co už všichni dobře známe …

  • Sklenička před spaním?

    Alkohol a nikotin si nemusíte úplně zakazovat. Jedna sklenka vína nebo cigareta neuškodí. Zato z mejdanu, celé lahve vína nebo vykouřené krabičky už vás ráno bude pořádně bolet hlava. Na kafe a zelený čaj raději zapomeňte úplně.

  • Jezte a pijte s rozumem

    Pitný režim si hlídejte přes den. Litr vody nebo čaje před spaním vás nespasí. Spíš strávíte noc pochodováním na trase ložnice – toaleta.

    Možná vám partner, zrcadlo i těsné džíny tvrdí, že byste potřebovala shodit pár kilo, ale hladem se zbytečně netýrejte. Kručením žaludku spánek nepřivoláte. Místo převalování v posteli nebo nočního plundrování lednice si raději dopřejte lehkou večeři cca dvě hodiny před ulehnutím. Jste-li náchylná k pálení žáhy, vyhněte se kořeněnému a tučnému jídlu.

  • Vymažte kruhy pod očima

    Teorie je sice hezká věc, ale realita bývá o poznání složitější. Sem tam se prostě pohádáte s partnerem, vypijete nebo sníte víc, než chcete. Máte kruhy pod očima? Zkuste naši první pomoc.

    Zakrýt stopy po probdělé noci vám umožní chlad. Stačí vytáhnout z mrazáku kostku ledu a jemně masírovat okolí očí. Lepšího prokrvení pokožky docílíte i jinak. Stačí na oko přiložit vychlazenou čajovou lžičku nebo ponořit obličej do umyvadla se studenou vodou. Oblíbené jsou i plátky čerstvé salátové okurky nebo vylouhované čajové sáčky.

Jdi na homepage Zpět na začátek
Další příběhy
tady joyes