6 tipů, jak přežít nevyspání: Pozor na sladké, radši zavolejte kamarádce | Ženy.cz
 

6 tipů, jak přežít nevyspání: Pozor na sladké, radši zavolejte kamarádce

26. května 2019
6 tipů, jak  přežít nevyspání: Pozor na sladké, radši zavolejte kamarádce
• Foto: iStock.com

Zdrželi jste se na večírku nebo jste museli do noci pracovat, ale budík ráno nemilosrdně zazvoní? Poradíme vám, jak si počínat den poté.

Zkuste aromaterapii

Pro zvýšení bdělosti a zlepšení koncentrace můžeme doporučit esenciální olej z máty nebo rozmarýnu. Studie britských vědců ukazují, že tři minuty vdechování těchto olejů ovlivní práci mozku tím způsobem, že posílí čilost a pozornost, zlepší soustředění.

Šálek kávy?

ANO, ALE… Nejpoužívanější způsob, jak se probrat z nevyspání a udržet si pozornost během dne, můžete využít, ale nepřehánějte to. Mohla by vám stačit jedna káva ráno a jedna odpoledne. Nezapomínejte, že káva je silně diuretická, takže při jejím pití doplňujte tekutiny, nejlépe čistou vodu.

Pozor na cukry

Když jsme nevyspalí, máme tendenci se přejídat. Tělo prahne zejména po sladkostech. Ale pozor, ty vás vzpruží jenom na krátkou chvíli, protože vám rychle zvednou hladinu cukru v krvi, a následovat bude pocit ještě větší otupělosti. A za chvíli budete mít chuť na sladké znovu. Takže pokud jste spali méně než šest hodin, sladkému pečivu se raději úplně vyhněte.

Energii doplňte bílkovinami a tuky

Ideální snídaní po probdělé noci jsou například míchaná vajíčka a avokádo. Vaši hladinu cukru zvednou jen mírně a dodají vám „pomalejší“ energii, která vám ale vydrží delší dobu.

Doplňujte vitamíny

A to zejména „céčko“, které vás ochrání, protože nedostatek spánku oslabuje imunitu, a B komplex, který dokáže dodat rychlé „nakopnutí“ a okamžitě posílit mentální energii. Stačí jedna tabletka ráno a jedna po obědě.

Zajděte si na kus řeči

Budete-li trávit čas sami u počítače nebo na školení, kde budete jen pasivními příjemci informací, je velmi pravděpodobné, že se vám začnou klížit oči. Naopak sociální interakce bdělost zvyšují. Stejně jako pobyt na čerstvém vzduchu. Takže pro okamžité dobití energie během dne zavolejte kamarádce anebo si dejte rychlou desetiminutovou procházku kolem bloku.

Článek vyšel v červnovém čísle časopisu Moje psychologie s Tamarou Klusovou na titulce. Objednat si ho můžete i přes www.ikiosek.cz.
Moje psychologie 06/2019Moje psychologie 06/2019Autor: Archiv Mojí psychologie

Autor: Hana Jelínková
Jdi na homepageZpět na začátek

Horoskopy