Push-up efekt: Jak si udržet co nejdéle pevná prsa?

18. března 2018
• Foto: istock.com

Malá, velká, pevná, povislá... Prsa mají jednu výhodu  neexistují jednotná hodnotící měřítka na jejich vzhled. Nejdůležitější je vaše vlastní spokojenost. A když není? 

Většina žen zpravidla touží po tom, aby se o nich mluvilo jako o drobných a křehkých bytostech. Když ovšem přijde řeč na poprsí, potěší je slova jako velká, plná atp. On je totiž plochý hrudník praktický při sportu nebo shánění konfekčních velikostí oblečení, ale označení sexy k němu bohužel příliš nesedí. Na druhou stranu bujná ňadra sklízí sice obdiv, jenže mají taky rychlejší tendenci klesat a způsobovat někdy až bolesti zad. No a pak si vyberte! Něco mezitím? Vždyť i někteří muži přiznávají, že na velikosti tolik nesejde...

Nejlíp zkrátka uděláte, když se vykašlete na názory okolí, zapomenete na traumata z puberty a zaměříte se na aktuální stav. Ať už k vám byla příroda štědrá anebo na vás šetřila, tak či tak jednou pochopíte, že bez pravidelného opečovávání začne poprsí odmítat poslušnost. Pokud připočtete hormonální změny v těhotenství, redukční diety, vlivy stárnutí nebo i pobyt na slunci, máte rázem co na práci. Naštěstí není nikdy pozdě na nápravu – trochu péče, tělocviku, popřípadě optických triků. 

Cestou nahoru

Vzhledem k tomu, že se prsní sval nachází pod vrstvou tukové a pojivové tkáně a pokožka je v těchto místech tenčí a namáhaná, je nezbytné vyvinout jisté úsilí pro její zpevnění. To nejmenší, co můžete pro začátek udělat, je střídání teplé a studené sprchy. Prokrvení, kterého tím docílíte, zvýší elasticitu a pružnost kůže. Přidáte-li k tomu jemnou masáž žínkou nebo kousky ledu zabalenými v gáze, prováděnou krouživými pohyby zezdola nahoru (mimo bradavky), jedině si prospějete. A pamatujte, že směr není jen tak! Všechno, co má pomoct kráse ňader, musí jít proti gravitaci. Speciální tahy si můžete dopřát i nasucho, kdy celými dlaněmi přejíždíte od krku přes dekolt až na střed hrudníku, kde se ruce rozpojí do stran, obkrouží spodní část ňader a vrátí se zase na střed ke klíčním kostem. Odtud se rozjedou přes ramena až k loktům a zpět a promasírujte ještě šíji. Palce přitom zůstávají na přední části krku a směřují dolů. O nic méně mazlivá není ani druhá varianta masáže. U té si pravou dlaň položíte na levý prs a lehkým tahem ji povedete nahoru k levému rameni. Totéž pak zopakujete na pravé straně. 

Pomocná síla

Na pozvednutí poprsí má poměrně zásadní vliv i pravidelné cvičení. Posílením svalstva se udrží žlázy i tuková tkáň v žádoucí poloze. Stejně tak zpevnění deltových svalů na zadní straně ramen a těch přímo nad poprsím, jsou důvodem, proč je pohled na přiměřeně „trénovaná“ ňadra daleko atraktivnější. Stačí, když vestoje nebo vsedě udržíte záda rovně, zvednete přitom lokty na úroveň ramen, dlaně spojíte asi deset čísel před tělem a tlačíte je proti sobě vší silou několik vteřin a poté povolíte. Další možností je ze stejné výchozí pozice vzpažit, spojit dlaně nad hlavou a pár vteřin je tisknout. U posledního cviku si lehnete na břicho a ruce položíte vedle ramen. Vzepřete se (kolena přitom necháte na zemi) a ohýbáte lokty tak, že se hrudníkem téměř dotknete země, a jdete zase zpátky. Takto několikrát. Tuto krátkou sestavu opakujte alespoň desetkrát, pokud možno dvakrát denně. 

Větší, prosím!

Než zapojíte zpevňující kosmetické přípravky, dopřejte si peeling. Ovšem takový, který obsahuje šetrné brusné částečky. Můžete k němu využít naučených masážních tahů a poté vše smýt vlažnou vodou. Dále už nic nebrání vmasírování některého z účinných přípravků. Co do velikosti se ale smiřte s tím, že u té se zásadnějších výsledků dočkáte jen s pomocí zásahu plastického chirurga. Krémy, masky nebo séra dokážou pokožku zpevnit, vyhladit, dodat jí pružnost i hezčí vzhled, ale Pamellu Anderson z vás neudělají. O velikosti ňader totiž do značné míry rozhoduje množství tuku. Jenomže i kdybyste pojídala sladké nepřetržitě, dříve než na hrudníku by se vše usadilo ve faldíkách níže... A pozor! Nechcete-li, aby veškerá snaha přišla vniveč, chraňte se při slunění „nahoře bez“ opalovákem s nejvyšším SPF. Jak známo UV paprsky vysušují a urychlují stárnutí i ochabování kůže. 

Sexy výstavka

Pečovat je tedy žádoucí, ale všeho s mírou. Po sprše poprsí příliš nedrhněte ručníkem, především v oblasti bradavek ne. A pokud se náhodou začnou olupovat nebo budou suché, potírejte je neparfemovaným tělovým mlékem pro citlivou pokožku. Atraktivitě hrudníku velmi nahrává i držení těla, na kterém se může neblaze podepsat napětí či stres. Proto ve chvíli, kdy se vaše záda začnou zakulacovat a hrudník hroutit, připomeňte si jednoduchý uvolňující cvik: vsedě či vestoje zvedněte co možná nejvýše ramena a v této poloze vydržte několik vteřin. Poté je nechte zvolna klesnout a podle potřeby opakujte.

Ráda byste vyrazila bez podprsenky? Muži by to nejspíš přivítali, ale upozorňujeme, že to není estetické, ba ani prospěšné. Ňadra potřebují skvěle padnoucí spodní prádlo, které je funkční i rafinované (beze švů, s pohodlnějšími kosticemi, různě upravitelnými ramínky apod.). Na prvním místě ovšem stále zůstává, aby vám tento neviditelný kousek oblečení padl jako druhá kůže. Podprsenka by vás neměla nikde zbytečně tlačit, ale zároveň by neměla být volná. Pouze u sportovních střihů je lepší pevnější typ než na běžné nošení – přece jen dostává poprsí při sportu více zabrat... No a v případě, že to šaty nedovolují, ale nějakou oporu by to sneslo, zkuste nalepovací košíčky bez ramínek i spodního lemu.

Článek vyšel v únorovém čísle magazínu Moje psychologie!

Klíčová slova:  prsadekoltkrásatrendy
Jdi na homepageZpět na začátek
1080p 720p 360p
Další příběhy

Horoskopy