Video placeholde

Navzdory pandemii: Nové české módní značky, které byste měli znát!

Už tak je velmi těžké prorazit v konkurenci notoricky známých zahraničních značek, které nabízí své zboží doslova za pár kaček. A krize způsobená pandemií této skutečnosti příliš nepřidá. Přesto jsou tací, kteří se nebojí a jdou si tvrdě za svým! Představujeme vám zbrusu nové české módní značky, které si rozhodně zaslouží pozornost. 

Spodní prádlo MADLOVE BODY

Od dubna 2021 je na trhu nová česká značka spodního prádla MADLOVE BODY, která je na první pohled energická, kreativní a moderní. Pilotní kolekce vznikla pod vedením úspěšné módní návrhářky Petry Ptáčkové. Ve spolupráci s předními českými technology tak vznikla kolekce, která obsahuje několik druhů dámských podprsenek a kalhotek, pánské trenýrky, pánská i dámská trička, unisex košile a další nápadité designové doplňky. „Práce na úvodní kolekci pro mě byla velká výzva. Možnost spoluvytvářet značku od názvu, grafického zpracování až po positioning je velmi obohacující. Spodní prádlo vnímám jako specifický typ produktu, který při tvorbě vyžaduje odlišný přístup i způsob myšlení,“ říká o spolupráci módní návrhářka Petra Ptáčková. Podle ní je spodní prádlo v kolekci typické svým netradičním provedením s lehkým náznakem nostalgie. Petra vrátila zpět do hry starší způsoby zpracování, ale s moderními a kvalitními materiály. „Kolekce je pro mě takovým symbolem neoromantismu s dávkou anarchie. Výrazné detaily, jako jsou například ozdobné pásky s ilustracemi, vypráví příběhy. Jakýkoliv oděv by měl být prostě zábavný,“ dodává návrhářka.

MADLOVE BODY vzniká bez předsudků o lidech i o lidském těle. Hlavní záměr byl vytvořit dámské i pánské spodní prádlo, které má funkční design, skvěle volené materiály, promyšlené střihy, stylové a nápadité provedení, potisky i výšivky. Takové spodní prádlo, které je vyráběno pod značkou, se kterou se může kdokoliv ztotožnit, protože vnímá etické přístupy v designu, komunikaci, výrobě i prodeji.

Do budoucna plánuje značka obohatit své portfolio o nové kolekce a mají také ambice uspět jednou v zahraničí. „Díky celkové povaze značky, hodnotám, které vyznáváme, a materiálům, které volíme, věříme, že uspějeme i venku,“ říká spoluzakladatel značky Pavel Mádl.

Tenisky PÁR

Představujeme vám také zbrusu novou českou značku obuvi PÁR, která nedělá rozdíly. Boty jsou totiž genderově neutrální, vyhýbají se sezónním kolekcím a nezáleží na věku jejich nositele ani na příležitosti, kam je nosí. Přesto mají neokoukanou siluetu a punc jedinečnosti. Za značkou stojí dvojice Jan Kloss a Darina Zavadilová, kteří před lety naučili Čechy nosit tenisky BOTAS 66. Vedle bot mají v plánu vyrábět další produkty, vždy ve spolupráci s českými designéry.

„PÁR balancuje mezi městem a přírodou, technologií a tradicí. Spojuje v sobě vše, co nás baví a obklopuje. Od hudby a umění přes design, architekturu až po výlety po Čechách i do zahraničí. PÁR je zodpovědná lokální značka, jakou bychom sami rádi objevili a dále sledovali, protože nikdy není jasné, s čím přijde příště,“ vysvětluje Jan Kloss. „Na nic si nehrajeme. Prostě vyrábíme boty a přistupujeme k tomu co nejzodpovědněji. Ve všem, co děláme, pracujeme s konceptem minimalismu, zero-waste, snažíme se co nejvíce zjednodušit logistiku. Naším cílem je vyrábět boty a další designové produkty, které vydrží a jen tak nepřestanou svého majitele bavit,“ doplňuje Darina Zavadilová.

Boty PÁR ve svém designu kombinují měkký a poddajný svršek bez podšívky s dynamickou teniskovou podešví. Jejich podoba odkazuje ke klasické mokasíně. První várka několika modelů uvádí elegantní hnědou, výraznou hořčičně žlutou i elektrizující modrou. Ovšem nejvýraznější je bezpochyby model 90s připomínající estetiku outdoorové módy devadesátek, která se opět vrací.

Teplákové soupravy VIRULENT

Art director, grafický designér a teď už módní návrhář Otakar Šenkýř se během covidové pandemie rozhodl pro odvážný krok – založil vlastní módní značku, o které dlouhé roky snil. Právě během tohoto složitého období se mu v hlavě zrodilo několik nápadů, a tak vznikla značka VIRULENT (virulentní = vysoce nakažlivý), která nabízí moderní, vkusné a především pohodlné oblečení, konkrétně dámské i pánské mikiny a tepláky.

První kousky jsou postaveny na jemných světlých tónech, pro které má tvůrce poslední dobou velkou slabost. „Všechny materiály a střihy nejprve sám nosím a testuji, až poté je uvedu na trh. Proto si za každým produktem 100% stojím. Jako jeden z velmi důležitých faktorů pro prvotřídní image fashion brandu beru často opomíjený packaging, na kterém bych chtěl v průběhu rozvíjení značky stavět. Podle mě je krásné balení mnohdy stejně důležité jako samotný produkt,“ vysvětluje Otakar.

Všechny výrobky jsou zpracovávané pečlivě ručně. VIRULENT se vyhýbá strojovému systému, protože každý kus oblečení potřebuje osobní péči zlatých českých ručiček.

Módní značka Anamé

Nápad založit vlastní značku dostala Andrea loni v březnu, těsně předtím, než vypukla pandemie koronaviru. Nezalekla se a začala se svým týmem tvořit návrhy, web i sociální sítě. V září loňského roku už tak měla značka Anamé nejen první kolekci, ale i vlastní e-shop.

„Tvoříme módu s přesahem z kvalitních a ekologických materiálů. Uvědomujeme si, jaké množství neprodejného oblečení končí na skládkách. Věříme, že pokud chceme něco změnit, je potřeba začít u sebe a k tomuto přístupu vychovávat také naše děti. To vše s láskou, ženskou odhodlaností i křehkostí. A k tomu dobře vypadat, to dá rozum,“ popisuje zakladatelka svou značku.

Anamé aktuálně nabízí batikované teplákové soupravy z kvalitní bavlny pro celou rodinu, šaty z pravého hedvábí, pohodlné domácí oblečení nebo třeba stylové jutové kabelky. Většinu produktů si můžete nechat personalizovat vyšitým monogramem, takže jsou skvělé třeba i jako dárek.

Na nabídku nových českých značek se podívejte do galerie: