„Změny během pandemie byly zcela zásadní. Celá společnost byla zavřená, jediné služby, které fungovaly, byly ty digitální. Home office se stal novým standardem. To vše nakonec pomohlo adopci e-commerce nejen v rámci cestovního ruchu, ale i obecně. A když myslím e-commerce, tak nemyslím pouze on-line prodej, ale veškeré digitální služby,“ říká Jana Galvis Rivera, která v CK Blue Style šéfuje digitálu – konkrétně má na starost e-commerce platformy a prodej, digitalizaci firemních procesů a digitální marketing.
V této oblasti se pohybuje již přes 15 let. V minulosti v jiných firmách působila též jako krizová manažerka i jako auditorka digitálního marketingu. Do CK Blue Style si šla – podle svých slov – především odpočinout. Jenže s příchodem pandemie se cestovní ruch kompletně zastavil.
„V tu chvíli jsme si nemysleli, že to bude světlý byznys. Vláda zavřela hranice a znemožnila našim klientům odletět na dovolené. Říkali jsme si: Zvládneme to? Přežijeme to? Teď už si můžeme říct, že to bylo pozitivní, ale v danou chvíli to tak rozhodně nevypadalo,“ popisuje Jana Galvis Rivera začátek pandemie v CK Blue Style.
Cestovní kancelář pandemii nakonec přežila a dál roste. V současnosti je v Česku poptávka po dovolené, navzdory vysoké inflaci, vysoká. A přestože se může zdát, že lidé si už dovolené kompletně zařizují on-line, význam kamenných poboček má i v digitální době svůj význam.
„Segment klasického retailu velmi roste. Je sice vysoká inflace, lidé očekávají krizi, ale ekonomická úroveň výrazně vzrostla a tím pádem vzrostla i poptávka po dovolené,“ říká Jana Galvis Rivera s tím, že si dnes již bez problému mohou dopřát kvalitní dovolenou u moře i senioři nebo rodiny s dětmi. „Často mají specifické požadavky, které potřebují řešit v kamenných pobočkách. Řeší, zda má hotel mělký vstup do moře nebo zařízení pro seniory, kteří mají problémy s pohyblivostí.“
Kromě péče o zákazníky je pro Janu Galvis Riveru ve firmě důležité i téma mezilidských vztahů a podpory žen na pracovišti. „S diskriminací kvůli genderu jsem se setkala nesčetněkrát, včetně sexuálního obtěžování. V CK Blue Style se mi ale nestalo, že by mě někdo znevýhodňoval kvůli pohlaví. Vnímám velký respekt vůči ženám od všech kolegů z různých zemí,“ konstatuje. Zároveň ale dodává, že se situace s diskriminací žen ve společnosti obecně tolik nelepší. „Společnost potřebuje spoustu let, aby nejen muži, ale i ženy přestali cítit předsudky vůči ostatním ženám,“ dodává v pořadu Byzy ženy.