Video placeholde

Ženy čelí předsudkům nejen ze strany mužů, ale i žen, říká šéfka digitálu CK Blue Style

„Společnost potřebuje spoustu let, aby nejen muži, ale i ženy přestali cítit předsudky vůči jiným ženám,“ říká Jana Galvis Rivera, šéfka digitálu ve společnosti CK Blue Style. Do firmy nastoupila chvíli před covidovou pandemií a jak sama říká – měla to být procházka růžovým sadem. S příchodem lockdownů se ale celý cestovatelský segment otočil vzhůru nohama. Jak pandemie změnila chování českých zákazníků lačnících po dovolené? Jsou dnes potřeba ještě kamenné prodejny? A musejí ženy stále čelit sexuálním narážkám od svých kolegů? O tom se mluvilo v novém dílu pořadu Byzy ženy.

Změny během pandemie byly zcela zásadní. Celá společnost byla zavřená, jediné služby, které fungovaly, byly ty digitální. Home office se stal novým standardem. To vše nakonec pomohlo adopci e-commerce nejen v rámci cestovního ruchu, ale i obecně. A když myslím e-commerce, tak nemyslím pouze on-line prodej, ale veškeré digitální služby,“ říká Jana Galvis Rivera, která v CK Blue Style šéfuje digitálu – konkrétně má na starost e-commerce platformy a prodej, digitalizaci firemních procesů a digitální marketing.

V této oblasti se pohybuje již přes 15 let. V minulosti v jiných firmách působila též jako krizová manažerka i jako auditorka digitálního marketingu. Do CK Blue Style si šla – podle svých slov – především odpočinout. Jenže s příchodem pandemie se cestovní ruch kompletně zastavil.

V tu chvíli jsme si nemysleli, že to bude světlý byznys. Vláda zavřela hranice a znemožnila našim klientům odletět na dovolené. Říkali jsme si: Zvládneme to? Přežijeme to? Teď už si můžeme říct, že to bylo pozitivní, ale v danou chvíli to tak rozhodně nevypadalo,“ popisuje Jana Galvis Rivera začátek pandemie v CK Blue Style.

Cestovní kancelář pandemii nakonec přežila a dál roste. V současnosti je v Česku poptávka po dovolené, navzdory vysoké inflaci, vysoká. A přestože se může zdát, že lidé si už dovolené kompletně zařizují on-line, význam kamenných poboček má i v digitální době svůj význam.

„Segment klasického retailu velmi roste. Je sice vysoká inflace, lidé očekávají krizi, ale ekonomická úroveň výrazně vzrostla a tím pádem vzrostla i poptávka po dovolené,“ říká Jana Galvis Rivera s tím, že si dnes již bez problému mohou dopřát kvalitní dovolenou u moře i senioři nebo rodiny s dětmi. „Často mají specifické požadavky, které potřebují řešit v kamenných pobočkách. Řeší, zda má hotel mělký vstup do moře nebo zařízení pro seniory, kteří mají problémy s pohyblivostí.“

Kromě péče o zákazníky je pro Janu Galvis Riveru ve firmě důležité i téma mezilidských vztahů a podpory žen na pracovišti. „S diskriminací kvůli genderu jsem se setkala nesčetněkrát, včetně sexuálního obtěžování. V CK Blue Style se mi ale nestalo, že by mě někdo znevýhodňoval kvůli pohlaví. Vnímám velký respekt vůči ženám od všech kolegů z různých zemí,“ konstatuje. Zároveň ale dodává, že se situace s diskriminací žen ve společnosti obecně tolik nelepší. „Společnost potřebuje spoustu let, aby nejen muži, ale i ženy přestali cítit předsudky vůči ostatním ženám,“ dodává v pořadu Byzy ženy.

Nový díl Byzy žen s Janou Galvis Rivera si můžete poslechnout také na Spotify.

CODEX_SPOTIFY_PODCAST