Tyhle drobnosti dělejte každý den a hubnutí půjde samo. Ideální čas začít právě teď | Ženy.cz
 


Tyhle drobnosti dělejte každý den a hubnutí půjde samo. Ideální čas začít právě teď

2. července 2019 • 06:00
  • Tyhle drobnosti dělejte každý den a hubnutí půjde samo. Ideální čas začít právě teď

    Jak jsou na tom Češi se zdravým životním stylem? Správně tušíte, že do ideálu mají daleko. Průzkum, který proběhl v rámci projektu Aktivně a zdravě, ukázal, že ve formě se cítí pouze jeden Čech z deseti! A přitom by stačilo změnit pár drobností, které by se projevily nejen na zdraví tělesném i psychickém, ale i na váze. Léto je ideální čas na to začít s novými zdravými návyky. Co rozhodně vyzkoušejte?

    Chytré nákupy

    Nevhodné stravování začíná už nákupem. Průzkum Jak se Češi (ne)starají o své zdraví ukázal, že téměř třetina lidí neřeší, zda jsou potraviny zdravé, či nikoli. Prostě kupuje to, na co je zvyklá nebo co je dostupné.

    Vyzkoušejte:

    Zkuste se zamyslet nad výběrem potravin ještě předtím, než vyrazíte do obchodu. Sepište si seznam zdravých surovin, které byste doma neměli postrádat, a místo jídel z kantýny zkuste jeden měsíc jídla připravená doma.

    Vytvořte si seznam základních potravin, abyste při nákupu na něco nezapomněli.

    • ovoce a zelenina (čerstvá, mražená, sterilovaná)
    • maso, vejce, sýry a mléčné produkty
    • přílohy a pečivo
    • luštěniny
    • oříšky a semínka

  • Pijte vodu s citronem

    Víte, že žízeň se nejdřív hlásí jako hlad? Takže až vám zase bude kručet v žaludku, zkuste se nejdřív pořádně napít. Podle průzkumu čtyřiadvacet procent lidí preferuje slazené nápoje, což je problém nejen z pohledu zdraví, ale i nadbytečného příjmu kalorií. "Zatímco voda nemá žádnou energetickou hodnotu, lahev džusu vám kaloricky nahradí i oběd," tvrdí dietoložka Karolína Hlavatá, odborný garant ze společnost Vím, co jím a piju.

    Vyzkoušejte:

    Naučte se pít čistou neperlivou vodu. Ta tělo hydratuje a zároveň detoxikuje od škodlivých látek. Vodu můžete ochutit citronovou šťávou nebo nakrájenými citrusy a mátou.

  • Vitamíny nehledejte v lékárně

    Češi mají tendenci preferovat vitamíny v tabletách. "Místo toho, aby si dali jablko, raději si zobnou tabletku," tvrdí – na základě výsledků průzkumu – Karolína Hlavatá. Přitom vitamíny a minerály z přírodních zdrojů naše tělo dokáže využít mnohem lépe.

    Vyzkoušejte:

    Léto je ideální k tomu naučit se jíst zeleninu v každé porci jídla. Opravdu, ideální je pět porcí zeleniny denně. Neklaďte ale na sebe vysoké nároky. Pokud jste dosud zeleninu zařazovali sotva jednou do týdne, bude pro vás úspěch ji zakomponovat do jídelníčku alespoň jednou denně. Následně množství navyšujte, dokud nedosáhnete pěti porcí.

  • Dělejte věci pravidelně

    K tomu, abyste opravdu změnili životní styl a nedrželi se jen dočasné diety, si musíte vytvořit návyk pravidelnosti. Příjem ovoce, zeleniny a dalších zdravých potravin by pro vás měl být po čase zcela automatický. Zdravý přístup ale spočívá i v tom, že si nebudete nic odpírat a jednou za čas si dopřejete i nezdravé potraviny. Neomezujte se a stravujte se tak, abyste se cítili dobře fyzicky i duševně.

    Vyzkoušejte:

    Co se týče pohybu, zapracujte na tom, abyste denně do svého života zařadili alespoň pěší chůzi. Je to ta nejpřirozenější forma zdravého pohybu. Jděte domů z práce alespoň kus cesty pěšky.

  • Nezapomínejte odpočívat a relaxovat

    Dbejte na dostatek spánku, ten by měl činit minimálně šest hodin denně. Nepodceňujte ani odpočinek a relaxaci, která vám výrazně pomůže zredukovat stres a psychický tlak, pod kterým se podle průzkumu cítí být přes osmdesát procent Čechů!

    Vyzkoušejte:

    Zkuste pravidelnost. Podle výzkumů je usínání a vstávání ve stejnou dobu mnohem důležitější než délka spánku. Vaše tělo si v určitou hodinu navykne na to, že přijde odpočinek, a váš spánek pak bude hlubší a kvalitnější.

  • Stáhněte si mobilní aplikaci

    Nechcete spoléhat pouze na sebe? Stáhněte si mobilní aplikaci, která vás bude inspirovat v receptech, předá vám cenné informace o zdraví i stravě, povzbudí vás k pravidelnému pohybu a připomene vám i nutnost odpočinku. Jedna taková vznikla ve spolupráci ČPP, neziskové iniciativy Vím, co jím a piju, o.p.s., a Sport Invest Marketing.

    "Mobilní aplikace Aktivně a zdravě poslouží jako motivace do kapsy, kterou máte neustále u sebe," tvrdí generální ředitel České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát. Aplikace vás dokonce bude motivovat i formou výzev, díky kterým můžete vyhrát hodnotné ceny.

    Dále si můžete stáhnout i aplikace, které vám budou hlídat váš pitný režim, pomohou vám spočítat kalorický příjem nebo vám sestaví tréninkový plán, díky kterému zformujete postavu i v pohodlí domova.

    Zajímá vás zdravý životní styl? Kupte si nové číslo časopisu Dieta. K dostání na stáncích nebo si ho můžete objednat elektronicky na www.ikiosek.cz.

Autor: Veronika Duží
Jdi na homepage Zpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. Vypočítejte si své BMI. S námi zhubnete zdravě a napořád!