Tak co chcete opravit, paninko?

Když do vašeho bytu vstupuje elektrikář, kominík nebo instalatér, musíte si zvyknout nejen na nové oslovení - „paninko“ - ale i na nová pravidla hry. Své zkušenosti z komunikace s řemeslníky popsala spisovatelka Lidmila Kábrtová.

Začátek svého „spolubytí“ s řemeslníky si pamatuji naprosto přesně. Bylo mi něco kolem šestadvaceti, měla jsem malou dceru a pracovala v public relations, takže komunikace a zařizování byly mým denním chlebem.

Záležitosti typu „najdi, zavolej, popiš problém, zajisti řešení“ se zdály být hračkou. S „protihráčem“ v podobě řemeslníka jsem ale jaksi počítat zapomněla. A už vůbec jsem netušila, že v téhle komunikaci platí - „milá paninko“ - úplně jiná pravidla. Po mnoha zkušenostech, kiksech a trapasech tedy shrnuji pár svých poznatků.