Co je osobní branding a jak na to?

Co je osobní branding a jak na to? Zdroj: Pexels.com

5 věcí, které úspěšní a šťastní lidé nikdy nedělají

Pokud se zamyslíte nad lidmi, které považujete za úspěšné, možná dojdete k závěru, že každý za to vděčí něčemu jinému: Někdo byl ve správný čas na správném místě, jiný obětoval dětství a trénoval, někdo měl skvělý nápad a jiný tvrdě dře dodnes. Přesto se ale dají najít společné rysy, které pomáhají lidem vést ke splnění snů a k úspěchu. Zajímá vás, které to jsou?

Nenechají ostatní, aby jim určovali, co je úspěch

Úspěšní lidé sami dobře vědí, co je úspěch konkrétně a jen a jen pro ně. Možná mělo jejich okolí jinou představu o tom, v jakém autě mají jezdit, na jaké adrese bydlet a co mají nosit na sobě. Většina z nich se ale právě na tyhle věci nikdy neohlížela. Naopak jejich černé roláky nebo soukromé výstřelky brzy začali všichni napodobovat. A ještě jedna podstatná věc: Skoro žádný z nich si svůj úspěch nespojoval pouze s penězi.

Nedrobí svou pozornost

Multitasking, tedy schopnost dělat více věcí najednou, už dávno není považována za žádoucí a hodnou obdivu. Mnohem více se totiž vyplácí dělat věci postupně, jednoduše proto, že se na ně člověk může lépe soustředit a ty pak jdou lépe od ruky. Neztrácejí čas tím, že po chvilkové práci na jiném úkolu znovu hledají návaznosti, zaměřují svou pozornost a noří se do problému – aby ho za chvíli opět opustili. Efektivní multitasking je spíše zbožné přání než realita. Mimochodem – platí to i pro volný čas. Když běhají, tak běhají. Nesejdou se u toho s kamarádem, aby probrali ještě něco do práce. Když něco, tak pořádně.

Dokážou opustit svou komfortní zónu

Comfort zone bychom mohli volně přeložit jako "stav pohodlí". Člověk má vše pod kontrolou, nic ho nestresuje a nic ho nenutí jít do rizika. Jenže tohle právě ti úspěšní dělají. Zkoušejí nové věci, jiné cesty, rozšiřují si obzory. Ve své zóně pohodlí budete sice spokojení, váš život ale pojede ve vyjetých kolejích a naděje na změnu se brzy vytratí.

Své okolí vnímají, ale neřídí se jím

Je dobré se ptát a je dobré ostatním naslouchat. Ti, kteří například řídí velké skupiny lidí nebo korporace, chtějí vždycky znát názory a postoje podřízených. Nakonec se ale stejně musí rozhodnout sami za sebe.

A i když se člověk musí nakonec rozhodnout sám, vždycky se vyplatí znát postoje a motivace ostatních.

Jdou spát vždycky, když mají odškrtnuto

Jak to dělají, že usínají s pocitem, že pro dnešek mají hotovo? Jak je možné, že my si seznam úkolů přepisujeme z lístku na lístek a seznam pořád nekončí? To toho mají tak málo?

Určitě nemají. Ale seznamy si nedělají zbytečně dlouhé. Na každý den si naplánují to, co by opravdu chtěli vyřídit a stihnout, a toho se drží. Tohle se dá úspěšně aplikovat v běžném životě: než abychom si psali pořád dokola "objednat se k zubaři, objednat se k zubaři", je lepší to udělat hned a nikam nepsat, případně si to naplánovat až na den, kdy opravdu budete mít na telefonát čas.