Jednoduché ranní cvičení, které vám dodá energii. Stačí i pět minut | Ženy.cz
 


Jednoduché ranní cvičení, které vám dodá energii. Stačí i pět minut

2. června 2020 • 06:00
Ranní protahovačka • Foto: iStock.com

Ráno vstáváte bez energie a celí ztuhlí? Nemusíte. Postačí tělo ráno správně protáhnout. Ideální ranní protažení představuje sestava pozdravu slunce, ale ne každý je hned po ránu připravený k takovému dynamickému cvičení. Zkuste tedy jemnější varianty ranní rozcvičky, která protáhne celé vaše tělo a připraví vás ideálně do nového dne.

Někdo má pevně danou rutinu a ráno před odchodem do práce stíhá běhat nebo rychlou jógu. Většina z nás ale začíná a končí u rychlé kávy. Ranní čas utíká snad nejrychleji. Přitom stačí pět minut cvičení a změní se vám fungování celého dne. Budete cítit energii, zlepší se vám nálada a váš metabolismus se rozjede na plné obrátky. Zakladatelka a instruktorka pražských domů jógy Věra Vojtěchová nám ukázala 4 jednoduché cviky, kterými můžeme startovat ráno.

„Snažte se každé ráno si vyčlenit pár minut na protažení a provedení základních pozic jógy. Když budete mít ještě čas, mělo by následovat dechové cvičení a zakončete to meditací, která vás nabudí do nového dne,“ radí instruktorka. A pokud zvládnete cvičit jednadvacet dní po sobě každé ráno, vypěstujete si zdravý ranní pozitivní zvyk.

1. pozice

Lehněte si na záda a pokuste se přiblížit nejprve koleno pravé nohy k trupu, pak levé nohy a nakonec přitáhněte obě kolena. V každé pozici zůstávejte na 6 nádechů a výdechů a dejte pozor na zaklánění hlavy. Jemně masírujete vnitřní orgány, probudíte peristaltiku tlustého střeva a protáhnete vaše bedra a kyčle.

Pozice 1Pozice 1Autor: Dům Jógy

Pozice 1Pozice 1Autor: Dům Jógy

2. pozice

Necháme nohy pokrčené, ruce v upažení poníž a s nádechem posíláme kolena doprava a hlavu doleva v jemné torzi. S výdechem se vrátíme na středovou osu a s nádechem provedeme cvik na opačnou stranu. Opakujeme 5–10krát a pohyb vedeme velmi pomalu, plynule a soustředěně, pozor na jakoukoliv bolest v oblasti páteře! Stimulujeme tak celá záda, uvolňujeme meziobratlové svaly, masírujeme vnitřní orgány a zprůchodníme proudění energie v těle. 

Pozice 2Pozice 2Autor: Dům Jógy

Pozice 2Pozice 2Autor: Dům Jógy

3. pozice 

Přejdeme do sedu, přitáhneme levou patu k hrázi a pravou nohu protáhneme šikmo ven z těla. Položíme pravou dlaň k pravé natažené noze a levou ruku zvedneme do vzpažení. S nádechem jdeme pomalu do malého úklonu k pravé noze, vytahujeme se stále do délky a sledujeme dech v levé otevřené straně těla. Zůstaneme na 2–3 nádechy a pak se k pravé noze přetočíme celým tělem. Ruce položíme na zem (kdo může až na chodidlo) a protahujeme se za hlavou. Pozor, není cílem pokládat hlavu ke koleni, naopak nechte záda pokud možno rovná. Cvik krásně protahuje svalové řetězce po celé zadní straně těla, ale také uvolní hrudní koš a bedra. Otevírá plíce a mezižeberní svaly, dodává pocit radosti a stimuluje celé tělo.

Pozice 3Pozice 3Autor: Dům Jógy

Pozice 3Pozice 3Autor: Dům Jógy

Pozice 3Pozice 3Autor: Dům Jógy

4. pozice

Zůstaňte ve zkříženém sedu a jemně doprotáhněte záda, v kočce v sedu s nádechem se vytahujte dopředu za prsní kostí a s výdechem vyhrbte záda a bedra na opačnou stranu. Pokračujte 8–10krát za sebou. Stimulujete celá záda a harmonizujete průchod energie kanálem šušumny va vaší páteři.

Pozice 4Pozice 4Autor: Dům Jógy

Pozice 4Pozice 4Autor: Dům Jógy

Fotogalerie

10 fotografií

Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy