Mikrotrend, který nás baví: Batika neboli DIY našeho mládí
Kdo v devadesátkách nezkusil batikovat aspoň jedno tričko, jako by nebyl! V roce 2018 už si tento módní trend nemusíte vyrábět doma v hrnci a v koupelně. Zamilovali se do něj totiž módní návrháři i cool značky.
Batikovaným kouskům jsme se dlouho posmívali a řadili je mezi devadesátkové trendy, ze kterých se chytáme za hlavu. Jenže právě tahle oblast je v posledních letech bezednou studnicí inspirace pro různé návrháře a značky, které z ní loví klenoty. Jasně, batika nám připomíná, jak omezené možnosti tu tehdy, co se týče oblékání, byly. A dokonce i v zahraničních magazínech o ní píší jako o poněkud rozpačitém DIY trendu. Po těch letech zatracování si ale přece jen zaslouží, abychom na ni začali pohlížet jinak.
Batika totiž spadá do bohémského kalifornského stylu, který je plný výrazných a přitom tak trochu sepraných potisků. Není divu, že hodně batikovaných kousků letos najdeme u značek Levi's nebo Free People. Ze západního pobřeží tento trend doputoval až na východ, kde se ho pro změnu zmocnila vlivná plavková značka Solid & Striped nebo návrhář Michael Kors. Ten batice věnoval výraznou část své přehlídky pro jaro a léto 2018.
A tohoto de fakto vintage vzoru se nezalekly ani další tradiční módní domy.
Ať už vám batika evokuje sedmdesátky a doznívající éru hippies nebo letní tábor před dvaceti lety, k bezstarostnému létu, kdy se ani my nemusíme brát tak vážně, se zkrátka hodí.
Příspěvek sdílený Alessandra Ambrosio (@alessandraambrosio),Čen 22, 2018 v 10:07 PDT