Jarní restart? Sportujte v novém oblečení! Jaké barvy a vzory jsou v kurzu?

19. března 2018
• Foto: iStock.com

Občas se to stane každému, i těm největším profíkům, trénink a pohyb je to poslední, co se jim zrovna dneska chce. Může za to nevyspání, špatná nálada, cokoliv. Je to běžné i u těch, kteří jsou na pohybu doslova závislí. Když se tím necháte ovlivnit jednou a trénink vynecháte, celkem nic se nestane. Jenže odtud je krůček k tomu udělat to zanedlouho zas. Víte, co vám pomůže vytrvat a tyto pocity překonat? Jednou z těch věcí je také oblečení a my jsme pro vás vybrali ty nejlepší kousky!

V tom, jak se nejlépe motivovat, rozhoduje, zda jste muž, či žena, jestli jste introvert, nebo extrovert. „Také je důležité, zda jste člověk emotivního, nebo racionálního typu. Ti první bohužel motivaci k pohybu hledají těžko a poměrně snadno a často ji ztrácejí. Hodně totiž dají na to, jak se právě cítí.

Racionálně založení jedinci jsou schopni si na místě odůvodnit, proč se jim jít cvičit vyplatí i přesto, že se jim nechce, a pak zkrátka jdou. Mají v sobě také víc disciplíny,“ konstatuje psycholožka PhDr. Vera Nemesh. Dá se tedy očekávat, že častěji se setkají se ztrátou chuti ti emotivnější. Pokud k nim patříte a vaše nálada a rozpoložení rozhodují o ledasčem, zkuste si vysvětlit, že pohyb vám může jen prospět. Přejmenujte si dočasně jeho poslání z „pomáhá mi zhubnout“ na „pomůže mi vyčistit hlavu“. Hnaní se za konkrétními výsledky odhoďte na chvíli stranou a zkuste vzít pohyb nikoli jako nutnost, ale jako lék, prožitek, odreagování, abyste si na chvíli pomohli od negativních emocí, nechuti a nenálady.

A jaké jsou naše tipy, aby se vám dařilo najít motivaci a cvičit s chutí?

Dívejte se na dlouhodobý horizont

Aby u vás fungovala okamžitá motivace (chuť jít cvičit právě dnes), musíte mít vyřešenou dlouhodobou motivaci, tedy vědět, proč děláte to, co děláte. „Pokud to nemáte, pak ve fázi, kdy váháte, už je pozdě, protože čím víc přemýšlíte, tím víc se vám nechce. Dlouhodobý motiv by přitom měl být hodně konkrétní. A tím nemyslím ‚zhubnout‘, protože v poslední době se tento termín velmi vyprázdnil. Zní to už jako fráze, za kterou osobně nevidím žádný hnací motor ke cvičení,“ říká trenérka Markéta Brožová.

Zábava především

Pohyb by vás měl bavit. Zní to možná jako fráze, ale je to tak. Pokud se nudíte nebo se pořád do něčeho nutíte, dříve nebo později od toho utečete.

Zkuste cestu vizualizace

„Když vaše důvody, proč nejít cvičit, nejsou závažné, a přesto se vám nechce, zkuste vsadit na vizualizaci. Představte si to, kvůli čemu jste začali cvičit. U žen fungují obrázky na ledničce, vzkazy rozvěšené po bytě i v práci tak, aby bylo pořád na očích to, proč cvičím,“ doporučuje psycholožka Vera Nemesh. Vizualizace je totiž emocionální naladění se na to, co bude, až se mi to všechno povede. A dokáže-li vás naladit po psychické stránce, je pak už celkem snadné se zvednout i fyzicky.

Ptejte se

Pokud máte doma nebo ve svém okolí dítě ocitající se právě v období otázek „proč“, vezměte si z něho příklad. Když cítíte nechuť ke cvičení, aniž víte, z jakého důvodu, ptejte se sami sebe, dokud na to nepřijdete: Proč nechci jít cvičit? Proč se mi nechce zrovna dneska? Proč mám špatnou náladu? Proč na to nemám energii? Proč si myslím, že cvičení mi ji taky vezme? A buďte k sobě fér. Můžete se totiž dobrat snadno odstranitelné příčiny nechuti a možná se jí dokonce zbavíte už tím, že ji definujete.

Mějte po ruce povzbuzováky

Nemyslím nějakou chemii, ale věci, které máte rádi – svižnou muziku, procházku, která vám cestou do fitka udělá v hlavě příjemné prázdno…

Jděte vstříc technologiím

Existují desítky aplikací pro chytré telefony, které vám dokážou sestavovat plány, motivovat vás tím, že vám připomínají dosavadní výsledky. Aplikace vám také mohou dopřát prvek rivality, můžete se motivovat s přáteli, hecovat se, závodit. A to vás nakopne, i když se vám fakt nechce.

Plánujte

Co? Přece cvičení. Na kdy? Na dobu, kdy máte během dne nejvíc energie. Každý to má trochu jinak, ale dá se to snadno vysledovat.

Nepodceňujte sílu oblečení

Hezké leginy, barevné tričko, dobré boty, veselá mikina... Spousta žen vypadá ve sportovním oblečení skvěle. Když si vyberete něco, co vám bude slušet, určitě se vám bude chtít cvičit mnohem víc, než když budete mít v plánu běhat ve starých teplákách a nepadnoucích botách.

Tipy na trendy a sexy oblečení najdete v naší galerii:

Fotogalerie

12 fotografií

P. S.: „Pokud ale cítíte, že ten den je vše špatně, a víte, že byste se sotva doploužili do fitka a cvičili jen proto, že cvičit máte, radši sami se sebou uzavřete dohodu, že cvičení posunete. Ale jen o den! Víc už ne, to už by se z toho stalo obcházení a vymlouvání se. Jinak je ale taková dohoda v pořádku,“ dodává trenérka Markéta Brožová.

Článek vyšel ve spolupráci s časopisem Dieta.

Velikonoce jsou už za chvíli! Pokud chcete znát těsto na ten nejlepší velikonoční mazanec, uplést pomlázku nebo letos netradičně obarvit vajíčka, přečtěte si naše rady. Vše o Velikonocích, jejich tradicích a zvycích se dočtete ZDE >>>

Jdi na homepageZpět na začátek
1080p 720p 360p