Pět výmluv, které vám brání v pohybu. Přestaňte s nimi!

18. července 2018
Pět výmluv, které vám brání v pohybu. Přestaňte s nimi!
• Foto: iStock.com

Našli jsme odpovědi na ty nejčastější „problémy“, které stojí mezi vámi a vaší příští lekcí zumby, spinningu či kteréhokoli jiného pohybu. Zamilujte se do sportu a kila půjdou dolů jako na povel!


Už máte sbalenou tašku a chystáte se, že dáte zabrat svým tukovým faldíkům v tělocvičně, když vtom pípne esemeska a vy vyměníte sportovní seanci za posezení s kamarádkou nad kávou a dortíkem… Připravte si pádné argumenty, kterými si příště odpovíte na všechny výmluvy!

Nevím, jak začít

Začněte o sobě uvažovat jako o aktivním člověku hned teď a neodkládejte to na dobu, kdy zhubnete nebo kdy si pořídíte drahé členství do fitness klubu či tenisovou raketu. Pokud tápete, co se týče volby vhodného sportu, začněte prostě trávit víc času na nohou.

Aplikujte pravidlo „tři minuty na hodinu“. Obnáší to, že po každé hodině, kterou strávíte sezením, vstanete a provedete zhruba tříminutovu procházku. Zajděte na návštěvu do vedlejší kanceláře, během reklamního bloku opusťte svoje místo před televizí a běžte zalít květiny nebo utřít prach. Vypadá to jako drobná změna, ale ve skutečnosti tak můžete získat až 30 minut chůze denně navíc. Jakmile se přepnete do módu „chci strávit co nejvíc času na nohou“, začnou vás napadat další a další možnosti, jak toho docílit.

Vůbec nemám čas

Některé ženy podléhají pocitu, že kvůli cvičení zanedbají péči o rodinu nebo pracovní povinnosti. Ve skutečnosti ale není na pravidelném sportování nic sobeckého, právě naopak. Pohyb patří k základní péči o zdraví, a k tomu, abyste zvládla všechny svoje úkoly v práci i v domácnosti podle svých představ, přece potřebujete být především fit. Pokud je váš diář nabitý, rozdělte své sportovní aktivity na malé úseky. I krátká procházka během polední pauzy zvýší vaši pracovní výkonnost na další dvě hodiny! Jestli máte pocit, že nemáte na pohyb čas kvůli svým rodičovským povinnostem, zapojte do akce i svoje ratolesti. Můžete se společně vypravit do bazénu, na projížďku na kole, zahrát si pétanque nebo vyrazit na brusle.

Vadí mi, když se zadýchám

Aerobní aktivity udržují kardiovaskulární systém v dobré kondici, upravují hladinu cholesterolu a pomáhají spalovat tukové zásoby. Pokud vás od nich odrazuje pocit, že občas stěží popadáte dech, zaměřte se spíš na druhy pohybu, při nichž se rozptýlíte.

Anebo aerobní cvičení prostřídejte s odlišným druhem pohybu, jako je například pilates, při němž zlepšíte svou koordinaci a rovnováhu a naučíte se být ohebnější.

Mám problémy se zády

Hovíte si celé dny na gauči s odůvodněním, že vás trápí bolesti zad? Pak vězte, že až v 80 % případů vhodný druh pohybu vaše problémy naopak zmírní. Ve většině případů totiž platí, že když se nepohybujete, vaše svaly ochabují, nepodpírají dostatečně páteř a bolestivé pocity se mohou nepříjemně stupňovat. Vyzkoušejte například svižnou chůzi nebo nordic walking. Při chůzi se uvolňují endorfiny, které vám zlepší náladu a utlumí vnímání bolesti. Důležité je dávkovat si pohyb v rozumné míře a nepřepínat se.

Sport mě nudí

Možná vám učitel tělocviku kdysi zprotivil pohyb ve všech podobách, anebo jste ještě nenašla ten druh sportu, který je pro vás tím pravým. Nebojte se vykročit do neznáma a vyzkoušejte pohyb, který vás odjakživa lákal. Ať už jde o beachvolejbal, taj-či nebo o latinskoamerické tance, fantazii se meze nekladou. Patřičné kontakty na sportovní kluby či sportoviště se dají snadno najít na internetu. Svou motivaci podpoříte i tím, že si budete stanovovat malé cíle a taky drobné odměny za jejich splnění. Pokud s pohybem právě začínáte, můžete si naplánovat, že budete třikrát týdně svižně chodit po dobu 30 minut. A za odměnu si dopřejte třeba novou rtěnku nebo zajděte do kina.

Článek vyšel v časopisu Dieta Bikiny Body. V tomto speciálu vás čeká 180 stran čtení o nejlepších strategiích pro tvarování dokonalého těla. Jídelníčky, motivace, speciální cviky a další tipy a triky.

Objednat si ho můžete i přes SMS.

Pošlete SMS na číslo 902 11 ve tvaru:

BIKINYW mezera JMÉNO mezera PŘÍJMENÍ mezera ADRESA mezera MĚSTO mezera PSČ

Příklad: BIKINYW Jan Novak Prubezna 233 Olomouc 77900

Cena každé přijaté SMS je 99 Kč vč. DPH (zahrnuje poštovné i balné). Provozuje CN INVEST, a. s., infolinka 296 363 199 ve všední dny 8–16 hod., mobil@cninvest.cz, www.platmobilem.cz.

...

Jdi na homepageZpět na začátek

Jak zhubnout

Partie Za jaký čas Kolik kg Jakým způsobem Jak zhubnout za týden Jak zhubnout za měsíc Břicho Zadek Stehna Boky Nohy Paže

V našem speciálu najdete vše, ať potřebujete zhubnout 5 kg, 8 kg, 10 kg nebo 20 kg. Všechny tipy jsou připravené ve spolupráci s odborníky. Víme, jak na ploché břicho, známe nejlepší cviky na zadek a stehna. Hubněte běháním, chůzí, plaváním, sexem nebo bez cvičení. Speciální tipy jak zhubnout po porodu. Komu pomůže Atkinsonova dieta, keto dieta, Dukanova dieta, pětifaktorová dieta a jaká jsou jejich úskalí? Jak na celulitidu, zdravý jídelníček a další tipy. S námi zhubnete zdravě a napořád!

 

1080p 720p 360p