Pět druhů koření, které vás v zimě prohřeje a posílí proti chřipce

Zejména v zimním jídelníčku hraje koření nezastupitelnou roli, neboť má skvělou zahřívací schopnost. Je-li vám tedy v zimě pořád zima, okořeňte svá jídla například zázvorem či jiným méně pálivý kořením. Odborníci doporučují právě tyto.

Zázvor

Zázvor patří mezi významné antioxidanty, má protizánětlivé účinky, příznivě působí na imunitní systém a díky své schopnosti zvýšit termoregulaci našeho těla umí trochu popohnat metabolismus, čímž může i lehce urychlit hubnutí. „Zázvor je plný vitamínu C. V hojném množství v něm najdeme minerální látky. Obsahuje železo, vápník, fosfor, hořčík, zinek, měď, mangan a chrom. Pokud chcete ze zázvoru vytěžit maximum, snažte se ho konzumovat syrový a co nejméně upravený – ideálně v bio kvalitě,“ radí zakladatelka společnosti Lifefood zabývající se výrobou raw produktů Tereza Havrlandová. Pravidelné užívání zázvoru během zimní sezóny pomáhá předcházet nachlazení a chřipce, preventivně působí i proti angíně a zánětu průdušek. Uplatníte ho v slaných i sladkých jídlech a nápojích.

Tip na zahřátí: Připravte si čaj z čerstvého oddenku zázvoru, který nastrouhejte, přesypte do konvice a zalijte vařící vodou. Nechejte přibližně 5 minut vylouhovat a zázvor z čaje odstraňte. Přidejte dle chuti citronovou nebo pomerančovou šťávu a nechejte mírně vychladnout. Po zchladnutí můžete přidat lžíci medu, špetku skořice a hřebíček.