Běháte a nehubnete? Možná děláte tyhle chyby!

Možná je právě běh druh pohybu, který vás baví a díky kterému chcete shodit nadbytečná kila. I přes velký počet spálených kalorií se ale nemusí dostavit chtěné výsledky. Pokud se vám váha už delší dobu drží na stejném čísle, nebo se dokonce zvýšila, zaměřte se na chyby, kterých se dopouštíte. Proč nehubnete?

Nejdříve se zaměřte na stravu, která tvoří osmdesát procent úspěchu. Až poté se zabývejte samotným během.

Jíte hodně

Pro ztrátu hmotnosti musíte spalovat více kalorií, než přijímáte. I když se tedy rozhodnete trénovat na půlmaraton, nebudete-li jíst méně než spálíte, bude vaše váha stoupat. Při výrazně vyšším výdeji lze očekávat větší hlad a chuť k jídlu, jelikož vaše tělo bude vyžadovat ztracenou energii, aby správně fungovalo.

Pokud se tedy nebudete hlídat, budete mít větší potřebu sáhnout po nezdravých potravinách, které jsou energeticky vydatnější. Výjimkou nejsou ani vědomé odměny v podobě dortíků a čokolád, které zcela vymažou veškerou vaši snahu zhubnout. Nejenže přijdete o svůj tvrdě vydřený deficit, ale dojde také k rozkolísání hladiny cukru v krvi a z jednoho dortíku tak mohou být rázem dva.