Jak vstávat s úsměvem a bez budíku!

29. ledna 2017
Jak vstávat s úsměvem a bez budíku!
Odkládat vstávání se nevyplácí. • Foto: Shutterstock

Když vás ráno vytrhne ze spánku zvonění budíku, jste v pokušení stisknout tlačítko „odložit“ a ještě si přispat? Nedělejte to. Může vám to zkazit celý den. 

„Vaše tělo se na zazvonění budíku připravuje už dvě hodiny před probuzením, kdy se postupně dostává do fáze lehčího spánku,“ říká spánkový specialista Rafael Pelayo.

Pokud posunete budík o pět minut později, tělo si řekne: „Planý poplach. Nic se neděje.“ A upadne znovu do hlubšího spánku, takže další zazvonění budíku ho vyděsí ještě víc.

Čím vícekrát to ráno zopakujete, tím budete při vstávání unavenější a otupělejší, a nedostatek energie může poznamenat celý váš den.

A jaká je alternativa?

„Nastavte si budík na čas, kdy skutečně potřebujete vstát, a když zazvoní, prostě vstaňte,“ doporučuje Rafael Pelayo. Pokud budete stejný čas vstávání dodržovat dostatečně dlouho a budete si dopřávat dostatek spánku, možná časem dospějete k tomu, že dokážete vstávat bez budíku.

 Článek připravil časopis Moje psychologie.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy