Startup: Proč jsou sny z garáže lepší než parkovat v korporaci

Startup je slovo dnešních dní. Chcete taky jeden? Nebo je pro vás lepší radši zůstat zaparkovaný v korporaci?

Většina geniálních myšlenek je jednoduchá a přicházejí zpravidla mimo plánovaný brainstorming. Pronajmout lidem svůj obývák, když ho nepotřebuju, svézt někoho za peníze, když mám čas, propojit lidi na internetu, aby si říkali, jak se mají rádi...

Nejlepší startupy vznikají tam, kde po svém výrobku nebo službě toužili přímo samotní tvůrci, a nebyla. Bylo by fajn, kdybych teď kliknul a přišlo by kafe nebo paní na úklid. Pokud má taková myšlenka ještě obchodní potenciál, lze ji proměnit v úspěšný startup.

Čísla se tedy rozcházejí v tom, v jakém poměru revoluční myšlenky podpořené odvahou, sebevědomím, dobrým načasováním a velkorysými investory uspějí oproti těm, o které nikdo nestál. Uvádí se, že každá čtvrtá až desátá.

Rozhoduje odvaha

Ačkoli Roman Staněk, veleúspěšný Čech v Silicon Valley, uváděl ve své přednášce mnohem beznadějnější čísla: Na investorskou firmu Andreessen Horowitz se prý během roku obrátí se svými plány až 20 000 startupů, oni investují tak do padesáti.

Kdo se bojí a nerad riskuje, do startupu by neměl jít. Zásadní – vedle té myšlenky – je totiž právě odvaha.