Kluci, co rozvířili nejen českou módu. Látku vyměnili za dřevo a slaví úspěch

26. září 2017
BeWooden tým: Jakub, Ctirad, Patrik • Foto: archiv firmy

Zkusili to jinak. Rozhodli se do módy vrátit doplněk, po kterém bychom na běžné nošení asi nesáhli. Tím, že do motýlku volbou materiálu vtiskli originalitu, dali mu osobité kouzlo, stal se doplňkem, který si zamilovali muži i ženy. Ale pozor, u motýlku kluci nezůstali, dřevěná rodina doplňků se pěkně rozrostla.

Ctirad pochází z Beskyd, kde se začal psát celý příběh značky BeWooden. Společně s partou dalších lidí chtěli obnovit krásu starých řemesel a umožnit gentlemanům a dámám dát najevo svůj postoj beze slov. V podhůří Beskyd se tak zrodil nápad vyrábět doplňky z vonícího dřeva...

Motýlkem to všechno začalo. Je to tak? Celkem neobvyklá volba, když chcete jako materiál použít dřevo.

Ano, začalo to motýlkem před čtyřmi lety. Můj otec pracoval na pile a rodina mého nejlepšího kamaráda měla stolařství, takže vztah ke dřevu jsem měl už jako malý kluk. Fascinovalo mě, jaký je to zajímavý materiál. Jeho tvárnost, ale zároveň tvrdost, letokruhy, ve kterých se skrýval příběh každého stromu. Vždy jsem měl rád neotřelé nápady a nebál jsem se nových výzev. Rozhodl jsem se tak vyrobit motýlka právě ze dřeva. A fungovalo to.

 

Doplněk pravého gentlemanaDoplněk pravého gentlemanaAutor: archiv firmy

Kdo za tím vším stojí? Byl to nápad jedné hlavy?

Rád podporuji týmového ducha a zastávám názor, že “víc hlav víc ví”. Bez všech nadaných lidí by značka BeWooden nemohla fungovat, natož růst. Ze začátku jsme jádro týmu tvořili já v roli designéra, letitý kamarád Dan ze stolařství, kamarád Jakub, který již měl s podnikáním zkušenosti, Patrik, který řešil všechny právní záležitosti, a Hanka, nejúžasnější a nejšikovnější švadlena. Nejhezčí na tom je, že jsme všichni stále součástí značky a společně s dalšími zaměstnanci, především řemeslníky (v současné době bezmála 40), šíříme myšlenku BeWooden dál do světa.

Be Wooden tým: Jakub, Ctirad a PatrikBe Wooden tým: Jakub, Ctirad a PatrikAutor: archiv firmy
Jak byste charakterizovali vaše zákazníky? Máte zpětnou vazbu přes fotografie na sociálních sítích. Zůstávají u jednoho produktu nebo chtějí víc?

Naši zákazníci jsou lidé, kteří sdílejí a podporují stejné myšlenky jako my. Váží si řemeslné práce a raději si koupí produkt od brašnáře Pavla, švadlenky Pavly a komunikují s Janou. Podporují řemeslo, domácí trh a především vidí lidské tváře, za všemi produkty, které v portfoliu máme. Se zákazníky komunikujeme nejen přes emaily a sociální sítě, ale pravidelně se účastníme designových veletrhů a každoročně pořádáme na naše narozeniny den otevřených dveří, který letos vychází na 13. 10.

Řekla bych, že čeští muži nepatří mezi „motýlkové typy“. Nebo se pletu?

Patří mezi typy, které podporují ruční práci a zajímavé projekty s vizí, myšlenkou. Motýlek je velmi specifický produkt, a proto u nás naleznete také peněženky, opasky, pánské tašky, brože, vizitkovníky, manžetové knoflíčky a tak dále. Já sám nosím motýlka při každé možné příležitosti, pro můj styl je základním artiklem. Právě v tom tkví kouzlo osobitého stylu. Motýlek nemusí být jen doplněk k obleku, můžete jej nosit i k džínům a kárované košili. Je pro lidi, kteří si ani nemusí zakládat na čisté eleganci. Je jen na vás, jak ho zakomponujete do vašeho outfitu.

Komu sluší víc?Komu sluší víc?Autor: archiv firmy

Na vašich stránkách se objevil titulek Motýlek z Afriky. O co jde?

Jeden večer mi zavolal kamarád, že se vrací z Tanzanie, kde pomáhal stavět školu. Na cestu zpět si do krosny přibalil pár odřezků mahagonu, protože ví, že pracujeme především s přebytečným materiálem. Zeptal se mě, zdali bych chtěl vytvořit motýlek inspirovaný Afrikou. Byl jsem nadšený a nápad se hned začal realizovat. Chtěli jsme však vytvořit více než motýlek. Spojili jsme se s tamními vyznavači dandy stylu, kteří mají velké zásluhy na lepších životních podmínkách v Africe, a společně vytvořili edici motýlků “MADE BY AFRICA”, která je dostupná po celém světě. Z každého produktu jde část peněz na výstavbu škol v Africe, což zaštiťuje charitativní organizace ikafara.cz.

 

Dandy styl v AfriceDandy styl v AfriceAutor: archiv firmy

Předpokládám, že BeWooden je váš život. Jaké produkty jste si vy sami oblíbili?

Děláme hlavně to, co nás baví a naplňuje. Proto je naše práce zároveň i naším koníčkem. Každý produkt, který vytvoříme, má nějaký záměr a je k něčemu určen. Osobně žádného favorita nemám, neboť vytváření každého produktu je něčím specifické. Ať už se jedná o spolupráci s designéry nebo výrobní proces, při kterém jsme se museli potýkat s řadou problémů. Vlastně se stále něco učíme a vylepšujeme. Naprosto úžasné je, že za každým produktem se nachází příběh, který není viditelný jen pro nás, snažíme se ho předávat dál k našim zákazníkům  skrze videa, fotografie či blogové články.

 

Motýlky, peněženky, pásky, brože... dřevěná rodina se rozrůstáMotýlky, peněženky, pásky, brože... dřevěná rodina se rozrůstáAutor: archiv firmy

Jak často nosíte motýlky. Kdo z vás nejvíc?

Pravděpodobně motýlka nosí každý den jen pár jedinců. Jak jsem již zmiňoval, já si ho beru téměř ke každé příležitosti: na cesty, do divadla, na večeři, pracovní schůzky, prostě kamkoli. Neexistuje událost, kde si motýlka nelze vzít, mnohdy jen chybí odvaha. Jde-li o peněženku a opasek, je to úplně jiná situace, ty do našeho dennodenního vybavení prostě patří. Lidé však BeWooden stále spojují především s dřevěnými motýlky, i po čtyřech letech. Máme ale i další produkty, které se staly tahouny naší značky. Motýlek však asi navždy zůstane našim ikonickým produktem.

 

Fotogalerie

16 fotografií

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy

Horoskopy