Nemůžete spát? Možná za to může facebook

25. května 2017
  • Nemůžete spát? Možná za to může facebook

    Problém usnout má občas každý. Stačí pár hodin před spaním s mobilem v ruce a ráno zázraky nečekejte. Přitom stačí dodržovat jen pár pravidel a můžete se budit svěží a dobře naladěná. 

  • Usínejte jako v letadle

    Počítač, práce ani televize do ložnice nepatří. S usínáním vám nepomohou ani noční toulky internetem, sledování bývalých na facebooku, kontrolování mobilu a psaní románů. Pokud lákání neodoláte, zapněte si na mobilu funkci nočního režimu a do počítače nainstalujte aplikaci f.lux, která vás ochrání před modrým světlem. Hodinu před spaním raději mobil odložte úplně a na noc si zapněte letový režim. 

    Chcete se vyspat? Nechte mobil mimo ložniciChcete se vyspat? Nechte mobil mimo ložniciAutor: Pexels.com
  • Stres nechte ve vaně

    Večer nic neřešte a nehádejte se. S hlavou plnou starostí a rozbouřených emocí neusnete. Udělejte si na sebe chvilku a zbavte se stresu třeba ve vaně. Teplá koupel uvolní napětí ve svalech a vyčistí hlavu. Užívat si můžete i vůně. Dobrou volbou je relaxační olej s výtažkem levandule, meduňky či bergamotu.

    Stresu z pracovního dne se snadno zbavíte ve vaněStresu z pracovního dne se snadno zbavíte ve vaněAutor: Shutterstock

  • Unavte se

    Pohyb není dobrý jen na hubnutí. Dokáže zbavit tělo nahromaděného stresu a pomáhá s usínáním. Podle odborníků je lepší cvičit ráno. Krátká rozcvička nebo jen protažení bude pozitivně působit na vaše tělo a zajistí, abyste se cítili svěží a plni energie na celý zbytek dne. Večer si raději dopřejte jen lehčí procházku. Energický pohyb vás spíše nabudí k akci. Naštěstí o sexu tohle neplatí.

    Běhejte raději ráno, večer stačí procházkaBěhejte raději ráno, večer stačí procházkaAutor: Pexels.com

  • Tma, chlad a čerstvý vzduch

    Nepodceňujte místo, kde spíte. Zařiďte si klidnou, pohodlnou ložnici s dobrým větráním a zatemněním. V místnosti, kde spíte, by mělo být chladněji. Pokud v ložnici málo větráte, hromadí se v ní oxid uhličitý, který běžně vydechujeme. Právě ten může za bolest hlavy či nekvalitní spánek. Řešením mohou být čističky vzduchu s ionizátorem. Investujte do kvalitní matrace a pohodlného polštáře. Nejlepší volbou jsou pevnější zdravotní matrace, které se přizpůsobí tvaru těla a podpoří každou jeho část zvlášť.

    Tmavá a větraná místnost vám zlepší spánekTmavá a větraná místnost vám zlepší spánekAutor: Pexels.com

  • Sklenička před spaním?

    Jedna sklenka vína jako večerní rituál rozhodně neuškodí. Ale pokud zvládnete s kamarádkou dvě láhve vína a navrch ještě krabičku cigaret, počítejte s tím, že vás ráno bude hodně bolet hlava. A co víc, dost možná se ani nevyspíte, neboť vaše tělo bude mít práci s odbouráním etanolu, čímž se naruší i váš spánek.

    Jedna sklenička nevadíJedna sklenička nevadíAutor: Pexels.com
     
  • Jezte a pijte s rozumem

    Pitný režim si hlídejte přes den. Litr vody nebo čaje před spaním vás nespasí. Spíš strávíte noc pochodováním na trase ložnice – toaleta. Možná vám zrcadlo i těsné džíny tvrdí, že byste potřebovala shodit pár kilo, nicméně hladem se zbytečně netýrejte. Kručením žaludku spánek nepřivoláte. Místo převalování v posteli nebo nočního plundrování lednice si raději dopřejte lehkou večeři cca dvě hodiny před ulehnutím. Jste-li náchylná k pálení žáhy, vyhněte se kořeněnému a tučnému jídlu.

    Před spánkem jezte lehce, ale dostatečněPřed spánkem jezte lehce, ale dostatečněAutor: Pexels.com

  • Další zajímavé tipy pro lepší spánek najdete ve videu:
    480p 360p 240p
    Podívejte se na deset tipů, jak se lépe vyspat

    Víte, že kolem spánku panuje řada mýtů? Seznamte se s těmi nejčastějšími:
    720p 480p 360p 240p
    6 mýtů o spánku

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy