Rostya Gordon-Smith podporuje české ženy v podnikání. Její zkušenosti pomohou i vám
Stát se se uznávanou top manažerkou, patřit mezi 50 nejúspěšnějších personalistů světa už značí to, že tahle žena rozumí své profesi. Podporuje podnikání žen v Čechách, motivuje je a předává zkušenosti. Proto založila i společenství Minerva 21, ve kterém se zaměřuje na posílení sebevědomí žen nejen v profesním životě, ale snaží se i ženy propojit, aby pomocí kontaktů mohly rozvíjet své profesní sny.
1. Co máte nejraději na své profesi?
Pestrost příběhů, situací a problémů.
2. Čím dál tím více žen se ocitá ve vysokých pracovních pozicích. Co je klíčové, aby to ustály, uspěly a vydržely?
Mimo všeho i to co potřebují i muži - IQ, tak i EQ, kvalifikace a schopnost strategického myšlení. Ženy potřebují více podporovat, propagovat jedna druhou a spolupracovat. Když to dělají, výsledky jsou vidět.
3. Může být žena maminka velká šéfka? Mnoho žen totiž řeší, zda zvládnou vysoký post a děti, ale aby zůstaly mámou.
Mámou jste celý život. Nezáleží, jestli jste s dětmi doma a nebo máte kariéru, podnikáte, nebo se věnujete dobročinnosti. Znám ženy, které stačí vše. Není to obvyklé a je to velice náročné. Velice záleží na podpoře doma od svého partnera a na našich ambicích. Dobré je, že v dnešní době má každá žena na výběr kdy, co a jak si to zorganizuje.
Rostya Gordon-Smith je česká podnikatelka. V roce 1968 emigrovala bez peněz a bez znalosti jazyka do Anglie. Vystudovala univerzitu, vdala se, porodila a vychovala čtyři děti. Kariéru zahájila až ve svých čtyřiceti letech. Přes dvacet let působí v oblasti řízení a rozvoje organizací, lidí a týmů nejen v Česku, ale i v Kanadě, Velké Británii, Japonsku, Brazílii a v dalších zemích. Získala vzdělání ve Velké Británii, Kanadě a Austrálii. Působila ve vrcholových pozicích velkých koncernů i mezinárodních podniků. V roce 2001 byla jmenována jednou z 50 vrcholových, světových HR manažerů, v roce 2006 byla zvolena mezi 20 nejvlivnějšími ženami v České republice. Je zakladatelkou konzultační společnosti People Impact. Je spoluautorkou motivační knihy Úspěšně s kůží na trh (Insignis, 2010). Je častou mluvčí na mezinárodních konferencích, přednáškách a seminářích. Její nejnovější projekt Minerva 21 oslovuje české ženy s heslem „Čeříme vodu“.
4. Tím, že jste byla ve velkých firmách, komunikovala s mnoha lidmi, víte, jak se s kým pracuje. Kterých vlastností si u lidí v pracovním prostředí ceníte?
4P - Pracovitosti, preciznosti, poctivosti, podpory.
5. Co jste v životě začala dělat jinak, a vyplatilo se?
Nebojím se dělat něco jiného a nedívám se na to, zda se to vyplatí nebo ne. Vždy jsem se snažila, aby s mého konání vytěžili i ostatní.
6. Máte za sebou mnoho zkušeností. Jaká je vaše životní nebo kariérní rada?
Moje životní motto je: Osud není náhoda, ale dosažitelný cíl. Jinými slovy: Hrrrr do toho. Život nám každý den nabízí ohromné příležitosti a je na nás, jestli je rozeznáme, přijmeme a jednáme. Nesnáším nezájem, pohodlnost a „ať to někdo jiný udělá a já se svezu“. Každý z nás má nějaký um a talent. Jde se spojit s ostatními k dosažení dobrých věcí. Můj přístup je: žiji, dýchám tak je moje zodpovědnost se zapojit do této společnosti v jakékoliv kapacitě.
7. Co vaši kariéru posunulo dál?
Moje víra. Schopnosti. Podpora ostatních. Rozeznání příležitostí.
8. Co děláte, když jste v krizi, prožíváte neúspěch, co vás nakopne?
Krize se řeší. Neúspěch se řeší. A oboje mne nakopává. Vím, kdy mám odejít a vím, kdy mám řešit.
9. Na co jste ve svém životě hrdá?
Na úspěch v mé rodině. Vše ostatní je extra.
10. Máte týden volna. Jak by vypadal?
Co je „volno“? I když mám „volno“, vždy něco dělám a vymýšlím. Pravda je, že umím úplně vypnout a pak dělám absolutně NIC.
11. Co vás naučili muži.
Stále se od nich učím a doufám, že to tak bude napořád.
12. Nejzajímavější člověk, kterého jste v životě potkala.
Můj manžel
Mini dotazník aneb moje srdcovky
Město Praha
Filmy Chariots of Fire
Hudba Klasická
Restaurace Mama’s Hamburger Draper Utah. USA
Knihy Gone with the Wind
Sport Bývávala gymnastika, krasobruslení a teď chůze, kolo a obecné udržování se
Módní značka Nemám. Kupuji si co se mi líbí.
Můj malý hřích Čokoláda, ale musí být tmavá. Možná to zase není tak „malý“ hřích.