Super křivky z posilovny: Jak co nejrychleji spalovat kalorie!

Cvičení v posilovně je opředeno několika mýty, třeba že rozšiřuje postavu nebo při něm málo spalujete. Skutečnost je ale jiná – a permanentka do fitka vám při hubnutí může pomoct víc, než byste tušila. 

Mýtus č. 1 - Spálíte málo kalorií

Když se vracíte v potu tváře z běžeckého oválu, možná máte pocit, že jste právě vypotili mnohem víc kalorií než za stejnou dobu na posilovacích strojích. Proto mívalo kardio pověst toho nejúčinnějšího způsobu spalování.

Ve skutečnosti ale můžou činky sehrát při hubnutí podstatně větší roli, než se dosud soudilo.

Podle jedné americké studie můžete při osmiminutovém posilování spálit 665–965 kJ, což je stejný počet, který byste za tuto dobu vydali při rychlém běhu. Posilovací kruhový trénink prospěje vašemu zdraví podobně jako kardio cvičení a navíc posílíte své svalstvo, čímž vlastně ušetříte čas.

Dokonce i jednoduchá posilovací sestava zaměřená na největší svaly v těle dokáže povzbudit váš metabolismus na dalších 39 hodin, takže rychlejší spalování pokračuje ještě dlouho poté, co jste opustili fitness centrum.

Mýtus č. 2 - O tuku to není

Mýtus č. 3 - Na srdce jen kardio

Mýtus č. 4 - Běžcům prospívá jen běh

Mýtus č. 5 - Posilování rozšiřuje postavu

Článek připravil časopis Dieta.