Restart: Dortík na nervy nevadí, emoční přejídání už je problém, říká psycholožka

Asi všichni jsme to někdy zažili. Je nám smutno, máme za sebou těžký den v práci nebo hádku s partnerem. A tak si dáme čokoládu nebo dortík na nervy. Kdy je taková léčba jídlem v pořádku a kdy se mění ve škodlivé emoční přejídání? Nejen to v novém díle podcastu Restart časopisu Dieta vysvětluje psycholožka a nutriční specialistka Zuzka Douchová.

Co to je emoční přejídání a jak poznat, jestli se nás týká? To je hlavním tématem dalšího dílu podcastu Restart časopisu Dieta. Psycholožka a nutriční specialistka Mgr. Zuzana Červenková Douchová v rozhovoru s moderátorkou Hanou Reinders Mašlíkovou vysvětluje, jak tento problém vypadá v praxi i jak mu předejít. „Je v pohodě dát si čokoládu nebo chipsy i pod vlivem aktuálních emocí, ale nesmí se to přehnat,“ říká odbornice.

„Když se hodně omezujeme, většinou to pak musíme zajíst a zapomenout na extrém. A když takových chvil přibývá, vytváří se závislost na jídle,“ upřesňuje dále Douchová s tím, že emoční přejídání se řadí mezi poruchy příjmu potravy. Těmi často trpí lidé, kteří navenek vypadají úplně v pohodě. Vypadají, že všechno zvládají, ale uvnitř je to právě naopak. Přijít a říct, že mám problém s alkoholem, je totiž všeobecně pro lidi stále snazší než přijít a říct, že mám problém s jídlem.

Jak problémy s jídlem řešit a na koho se obrátit? Jak mlsat bezpečně, zdravě, ale zároveň tak, aby naše chutě byly spokojené a naše psychika zůstala vyrovnaná? To se dozvíte ve videu v úvodu článku. A pozor! Na konci najdete osobní recept Zuzky Douchové na zdravé zobání k večeru u televize.

Celý díl podcastu Restart se Zuzanou Douchovou si můžete poslechnout na Spotify:

Aktuální číslo časopisu Dieta si můžete koupit v naší on-line trafice iKiosek.cz. Dnes objednáte, zítra ho máte ve schránce. A doprava je zdarma!

Dieta 05/22