Restart: Motivace nezaklepe jen tak na dveře, říká odbornice na hubnutí

Když začínáme hubnout, jsem motivovaní – jinak bychom s tím přece vůbec nezačínali. Jak si ale motivaci udržet nejlépe napořád? Nejen o tom se v novém díle podcastu Restart časopisu Dieta bavila moderátorka Hana Reinders Mašlíková s nutriční specialistkou a psycholožkou Zuzanou Douchovou.

Vejít se do plavek, dobíhat tramvaj bez zadýchání, uběhnout půlmaraton, vypadat dobře na svatebních fotkách. Motivace na začátku hubnutí je pro většinu z nás jasná. Říkáme si, že na chvilku to vydržíme. Jenže abychom si váhu udrželi už napořád, je potřeba mít motivaci ve zdravém životním stylu pokračovat i poté, co ručička na váze ukazuje vysněné číslo. Nutriční specialistka a psycholožka Mgr. Zuzana Červenková Douchová v novém díle podcastu Restart časopisu Dieta vysvětluje, jaká by taková motivace správně měla být, aby nám zůstala.

„Motivace má v průběhu snažení nějaké výkyvy a je to úplně normální. Nečekejte ale, až zaklepe na dveře a řekne – čau, já jsem tvoje motivace, tak jdeme cvičit! Nejdřív je potřeba začít pro sebe něco dělat a v tu chvíli motivace oživne a přidá se sama. Stačí udělat první krok,“ míní Douchová. Odbornice upozorňuje také na to, že je důležité se pořád jen někam netlačit, přijmout, že hubnutí je proces, brát výkyvy a přešlapy jako jeho přirozenou součást.

Co je nutné při hubnutí z jídelníčku vyřadit a jak si ho správně nastavit? Jak se naučit jíst všechno a tak, abychom z toho těžili? Má cenu sledovat pokrok a pravidelně se vážit? A pokud ano, jak často? Tato témata se Zuzkou Douchovou v podcastu Restart probrala moderátorka Hana Reinders Mašlíková. Rozhovor si můžete pustit ve videu výše.

Celý díl podcastu Restart se Zuzanou Douchovou si můžete poslechnout na Spotify: