Pět jídel, po kterých se vám špatně usíná. A káva to není!

Každý z nás zažil nespočet večerů, kdy se převaloval na posteli několik hodin a spánek se nedostavoval. Někdy je jasné, co za tím stojí: Nervozita z toho, co nás čeká další den. Cvičení před spaním, vedro v ložnici nebo káva, kterou už jsme neměli pít. Potravin, které ale mohou způsobovat špatné usínání je víc a do některých by to člověk neřekl. Víte, které to jsou?

Je známo, že mastná a pikantní jídla oddalují fázi usnutí, takže pokud si je dopřejete právě k večeři, v noci si moc neodpočinete. Kvalitní spánek vám nedopřejí ani přidané cukry. Pokud si nedokážete tyto pochoutky jídla vůbec odepřít, naplánujte si večeři tak, abyste se dostali do postele čtyři až šest hodin po té, co dojíte. Existuje ještě několik dalších rušičů spánku, o kterých se tolik nemluví. Tady jsou.

Hořká čokoláda

Dva čtverečky hořké čokolády po večeři a pohodové usnutí je pryč. Jeden až dva čtverečky totiž obsahují čtvrtinu kofeinu šálku kávy a polovinu kofeinu šálku zeleného či černého čaje.

„Kofein lidé zpracovávají různě. Někteří o něm ani neví, druzí ho vstřebávají pomalu, kofein zůstává déle v těle a má více vedlejších účinků. Pokud nevíte, jak na tom jste, raději se držte od hořkých čokolád dál,“ říká výživová poradkyně z časopisu The MIND Diet Maggie Moon.

Obecně platí, že kofein se vstřebává šest až deset hodin, takže zvažte, kdy si můžete v klidu hořkou čokoládu dát. Ideální doba se zdá mezi polednem a čtvrtou odpolední.

Pokud vás honí mlsná, zkuste čokoládu nahradit višňovou šťávou s několika vlašskými ořechy. Obsahují melatonin, který pomáhá regulovat spánek a podporuje usínání.