Digitální detox neznamená být úplně off-line. Jak na závislost na smartphonu?

Víte, kolikrát se průměrný majitel chytrého telefonu podívá denně na display? Asi tak dvěstěkrát. A kolikrát denně se podíváte nebo si vzpomenete na svého partnera? Tipuji, že váš protějšek v tomto souboji prohrává na celé čáře. Chytré telefony v našem životě zabírají čím dál tím více prostoru. A přitom stačí pár drobností a nemuselo by to být tak zlé. Nebojte, nebudeme vás nutit být celý víkend off-line. Známe jiné – jednodušší, ale účinné triky!

Která z nás si občas neřekla: Potřebovala bych, aby měl týden osm dní! Co všechno bych mohla stihnout nebo si dopřát. Pro mnohé z nás ale den navíc nemusí být sen z říše fantazie. A nepotřebujeme k tomu Hermionin obraceč času. Stačilo by, kdybychom trochu změnily vztah ke svému mobilnímu telefonu. Z výzkumů totiž vyplývá, že průměrně strávíme s chytrým telefonem – hádejte – právě 24 hodin týdně! Celý jeden den.

Začne to hned ráno: Většina z nás se nechává budit telefonem. Když už ho máme v ruce, hned zkontrolujeme, co se přes noc událo nového. Ani nevíme jak, ale tímto nevinným rituálem ztratíme minuty drahocenného času.

Telefon často leží na stole a mnohé z nás si ho občas "jen tak rozsvítí", aby se podívaly, zda nepřeslechly nějakou zprávu. Spousta lidí totiž upřednostňuje psaní před telefonátem nebo osobní schůzkou, a tak zpráv a mailů přibývá – osobních i pracovních. O tom, že spousta z nás má své oblíbené hry, u kterých "jen na chvilinku relaxuje", ani nemluvím.

Pro začátek postačí pár drobností, které ale radikálně změní vaše návyky.